Marty
Trådstartare
Det är min första kull faktiskt . Jag har tänkt ha teman på alla kullar, och denna råkade bli med kungligt tema eftersom det fungerade så bra med 4 tjejer och en pojke. Vi får väl se vad framtida kullar har att bjuda på för teman. Tror det kommer bli annat än kungligheter dock.Så coolt att du kör stenhårt på historiska kunga- och drottning namn. Alltid gjort, eller enbart för den kullen?
Inte lätt med all genetik, även fast jag kanske tycker att som uppfödare ska man läsa på tillräckligt för att ha lite koll i alla fall. Att du inte hade koll tycker jag dock är helt rimligt .Haha nä jag har också senare förstått att hon inte kunde vara något annat än padda, men uppfödaren var nybörjare och var väl inte helt klar över det där med genetik. Högst förståeligt, det var inte jag heller när jag köpte henne!
Aha, tack för infot. Intressant även om det verkar sällsynt undrar hur en sådan katt kan se ut...
Han är en jättesöt liten prins!
Oj, det där var ju jättekul! Tänk att få höra sånt Är det alltså någon som är intresserad av att ställa ut?
Och då är det extra skönt att kunna välja och vraka lite när någon tror att de kan flytta hemifrån så tidigt :smirk:
Katter som ibland kan få fel färg är bland annat creme och röda. Vad jag förstått det får de ofta ett mönster som de inte ska ha egentligen. Så på pappret kanske de är solida creme, men på utställning så tävlar de som tabby/spotted/etc. Tror det brukar kallas för spökmönster.
Jag tror inte hon var intresserad av att ställa ut, men var ändå väldigt noga med att hon skulle gilla föräldrarna. Det dög inte med "vilken katt som helst" utan för henne fick det gärna ta tid bara det blev rätt . En väldigt sund tanke tycker jag.