Finns egentligen inga rätt och fel i spån/strö frågan. Bara billigt? praktiskt? Eller jo, för små partiklar är ju inte bra för deras andingsvägar. Många verkar köra på fleecefällar istället för spån. Undertill har de lakan tror jag. Hann sluta med marsvin innan den trenden till. Vi hade spån och ibland torv, fast torv kräver trädgård. Papperspellets alá Toa-Lätt för kattoaletter finns ju också som alternativ, lite hårt att gå på och luktar ganska skumt i början. Själv hade jag nog kört på "ÖkoPlus" röd för katt. Vilket är mjukt att gå på, klumpar ihop sig och med en kattlådeskopa skulle man kunna underhållsstäda istället för att storstäda. Träbaserat och dammar inte så förfärligt.
Hade många hanar tillsammans, ibland fick de flytta ihop som vuxna även efter att de gått med hona. Men sånt kräver nog att man är beredd på att det kan gå fel. Annars tycker jag hanar brukar kunna vara sällskapligare mot varandra och människor. Honorna kan tjaffsa lite när de brunstar, men det är ju temporärt.
Hade många hanar tillsammans, ibland fick de flytta ihop som vuxna även efter att de gått med hona. Men sånt kräver nog att man är beredd på att det kan gå fel. Annars tycker jag hanar brukar kunna vara sällskapligare mot varandra och människor. Honorna kan tjaffsa lite när de brunstar, men det är ju temporärt.