Jag har tur då
Jag har tre hannar i min kompostbur som är uppdelad på 3 fack med ett kompostaller mellan varje.
Eftersom Cas inte kan bestämma sig om han är dominant eller inte så brukar det vara problem med andra hannar som har lite svårt att ta hans villrådighet (men han är världens goaste och keligast marsvin).
Jag har iofs lite lådor att krypa in i (och upp på) hö löst förutom till Milou som skall hållas i långpäls och får det ihopbuntat med resårband istället.
Dom tre delar på 0,92*1,84 så dom har mycket större plats än vad många marsvin i normalburar har.
Det är lite liv ibland men dom har andra saker än att bara gnaga för sig *s*
Cas har tex en flicka hos sig just nu och därför har hon två friare (Cas och hans gallergranne).
Tyvärr (enligt marsvinet)sitter det ett galler i vägen mellan dom så Kalle kan bara nosa genom galler
Det är lite utav ett experiment jag utför och jag övervakade dom ibörjan för att se så allt gick bra tillväga.
På golvet kan jag ha alla mina marsvinshannar lösa så större ytor går bra då dom kan springa undan åt var sitt håll och inte känna sig trängda (det är då dom oftast anfaller eller biter).
Tyvärr har jag inte 12 kvm att uppge till dom
och springa lösa riskerar våta marsvin då hunden tycker om att putsa sina "valpar"
min dotter kan råka springa på dom osv.
Om det sedan inte funkar med andra hannar och hannen inte verkar må dåligt utan sällskap så får den vara ensam än att jag testade ena grisen efter den andra.
Risken är ju att jag stressar den hanne jag har + att jag i slutet har en massa hannar hemma