Marsvinet, ett nytt tillskott i familjen!

Sv: Marsvinet, ett nytt tillskott i familjen!

Okej alla.

Om det nu är lag på att ha 2 eller fler, så varför säljer då djuraffären utan att följa denna lag? :cool:

Ja, vi ska skaffa oss två marsvin till, men inte ännu ..

Hugo får en tablett om dagen tilsammans med maten på morgonen som innehåller det som behövs..

Men man måste ju kunna köpa bara ett marsvin i en djuraffär om man nu redan har en hemma..eller hur ? Det är ju plättlätt att bara säga, ja jag har en kompis hemma, och sen köper man. Vem kollar, ingen såklart.

Okej alla.

Om det nu är lag på att ha 2 eller fler, så varför säljer då djuraffären utan att följa denna lag? :cool:

Ja, vi ska skaffa oss två marsvin till, men inte ännu ..

Hugo får en tablett om dagen tilsammans med maten på morgonen som innehåller det som behövs..

För att djuraffärer är vinstdrivande företag som skiter i djurens välbefinnande och för det mesta inte vet ett skit om marsvin?

För att de flesta djuraffärer, trots namnet inte kan särskilt mycket om djur. Dessutom är det ett företag som vill tjäna så mycket pengar som möjligt och tyvärr blir det oftast på djurens bekostnad.

Går då inte det att anmäla? :eek:

Jo, liksom det går att anmäla er för att ni bara har ett!

Såhär är det:

Att ha två marsvin är inte jobbigare än att bara ha ett. Snarare så gör du ditt ensamma marsvin en tjänst genom att köpa en kompis till honom omedelbums! Sen om lillebror tröttnar skulle ni tänkt på innan och varit beredda på att han kanske inte kommer tycka det är jätteroligt att städa buren m.m. Ingen vill väl bo ensam? ;)

När vi var på kliniken med mitt ena marsvin så satt den andra hela dagen i buren och skrek tills sin kompis kom tillbaka. Så köp nu ett till marsvin alternativt lämna tillbaka det ni redan har ;)

Samma här. Min ena är ju på kliniken och den som är kvar hemma är extremt olycklig! :(

Såhär är det:

Att ha två marsvin är inte jobbigare än att bara ha ett. Snarare så gör du ditt ensamma marsvin en tjänst genom att köpa en kompis till honom omedelbums! Sen om lillebror tröttnar skulle ni tänkt på innan och varit beredda på att han kanske inte kommer tycka det är jätteroligt att städa buren m.m. Ingen vill väl bo ensam? ;)

När vi var på kliniken med mitt ena marsvin så satt den andra hela dagen i buren och skrek tills sin kompis kom tillbaka. Så köp nu ett till marsvin alternativt lämna tillbaka det ni redan har ;)

Vi ska köpa ett marsvin till, men nu så har lille Hugo fått någon förskylning eller liknande, och vi ska besöka veterinären i veckan... Men vi tänkte vänta att skaffa ett till tills Hugo blir frisk, för att inte smitta den andra ..

Så snälla ni , sluta klaga över att vi inte har 2, jag skrev innan att vi ska skaffa 2 marsvin till.. det vet ni .. Så varför dra upp det en gång till? ;) Jag är tacksam för era råd, och nu vet jag vad som behövs! :)

Vi drar upp det för att du skrev att ni skulle köpa fler, men inte än! :idea:

vi vill ju först att han ska bli frisk :) :idea:

Jag tycker det är tragiskt att man inte kollar upp sån viktig fakta INNAN man köper djur!

Men jag startade denna tråden för att få svar på frågan jag ställde, det har jag .. ni sa att man inte ska ha dom ensamma. Jag sa då att ja, vi ska köpa flera marsvin till ... men nu är han ju sjuk och vi väntar på att han blir frisk .. :cool:

Men det verkar lite som att du ändrat dig efter hand... Nu är han helt plötsligt förkyld, tidigare i tråden skulle ni vänta för att se om lillebror tröttnade eller inte.

Hej hopp slut med bortförklaringar, det är bara att hoppa in i närmsta djuraffär och köpa en vän :idea:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: cassiopeja
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama