Marsvin och tidningspapper

Dravena

Trådstartare
Är det farligt för dem? Lade ut tidningspapper runt buren idag pga jag har tröttnat på att torka upp kiss från golvet (de hinner inte in alla gånger). Naturligtvis börjar de tugga på det så fort de fick syn på det. ;) Är det farligt för dem? :confused: (Tänker på trycksvärta och så) Kan tillägga att de alltid har färska grenar och hö att tugga på plus att de får knäckebröd med jämna mellanrum.

Jeg tror ikke det er farlig. Marsvinet mitt spiste masse avispapir; vi la avispapir under sofaen siden han brukte å sitte der... :) Han ble aldri syk av det, og ble nesten syv år gammel, noe som ikke er så aller verst for marsvin ;)

Under krigen i Norge ble det så dårlige tider at de måtte fore kuene (en ko, flere koer? Koar? Kyr? Kyrne? Møøøøøø!)
med avispapir! :eek:

Tidningspapper innehåller (som du sa) trycksvärta, och det är inte sådär supernyttigt för något djur att få i sig.
Använd hellre hushållspapper (EJ klorblekt).
Även om det kan finnas rester av trycksvärta i hushållspapper, så är mängden inte likastor!

:D

Beror på vad för sorts tidningar. Reklamblad och så är ju inte bra pga trycksvärtan, men dagstidningar fungerar utmärkt eftersom innehållet i trycksvärtan är ändrat :)

jag har för mig att det var nån här som sa att dom tagit bort det giftiga vaddetnuheter i trycksvärtan för några år sedan...

Fast då kan dom likaväl kissa på golvet, eftersom bakplåtspappret inte samlar upp kisset!

Svårt att veta det där. Nåja, för säkerhets skull har jag bytt ut reklambladen nu. Konstigt nog verkar det inte vara lika lockande att kissa på papper, för idag och igår har det bara hamnat inne i buren. Märkliga djur!

hallå! läget? ja e lite lessen :cry:... de kan du läsa om i en tråd här... ja har tidningspapper i buren... inte reklamblad, men typ dagstidningar som expressen o.s.v el ibland nöjesbladet el nåt... Fotades me hästen idag :)! duggregn o kallt... *brr* men lite bilder blev det.. :)

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Övr. Djur Har ett 4-årigt marsvin som på senaste tid har börjat kissa på golvet. Han har en bur som inte är så jätte stor där han har fullt med hö...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Lindon
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 104
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar