Marsvin i stall?

NagelacksBeroende

Trådstartare
Har helt för mig att det var någon här på buke som hade sina marsvin i ett stall? Jättestort och fint var det.
Hur fungerar det att ha marsvin i stall på vintern?
Fungerar det om man har värmelampa till dom? (Om det är dragfritt och inte fuktigt, såklart)

Sv: Marsvin i stall?

Marsvin tål inte om det blir under 0 gradigt vad jag har förstått. Jag skulle inte våga ha mina i ett kallt stall, men så har jag ju också en nakenfis... Ett av mina marsvin dog av en förkylning efter att ha stått i LITE drag.. :cry:

Sv: Marsvin i stall?

Det är nog mig du tänker på. Had edom i en liten ladugård på väldigt stor yta, dom stortrivdes.

Det blev inte minus så mycket eftersom ladugården inte var så stor men när det var minus satte jag på en värmelampa, dom låg ALDRIG under den. Jag hade tjockt med spån och en stor hög med hö som dom kunde ligga i. Jag hade t o m ett marsvin som fick ungar när det var minusgrader (pga av förra ägarens okunskap, visste inte att hon var dräktig) och det var inga som helst problem.

Inga masrvin som blev förkylda. Jag tror det viktigaste är att det är dragfritt och torrt om tassarna och att det finns lite hö/halm att mysa ner sig i. Man kan ju göra något isolerat hus också om man vill vara på säkra sidan. Jag tror lagen säger att om det är under nollan ska dom ha tillgång till uppvärmd plats (men är inte säker), jag löste det då med värmelampa men som sagt, den hade inte behövts.

I peru där dom kommer ifrån, har dom marsvinen i kalla hus, min syster var ihop med en från Peru och dom var där och hälsade på hans släkt. Det var svinkallt på nätterna, minusgrader varje natt och deras marsvin hade defentivit ingen värmelampa, dom hade inte ens ström till sig själva. Fick dock hålla ett öga på honom så han inte ksulel käka upp mina älsklingar :D;)

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 464
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 797
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar