Marsvin hög nacke?

dom brukar få det när dom blir mer "hingstiga" och växer till sig.

Mitt sista marsvin dog i går, 7-8 år gammal och med henne en epok av avel. Just nu är jag sugen på att skaffa ett nytt litet svin men har itne tiden :(

Hingstiga? Jag har en hona med världens nacke..Vad beror det på då? :confused:

mina egna marsvin som födds upp här hemma så får dom "stora" hannarna sådana dära hingstnackar när dom börjar växa till sig. men även en del av dom större dominanta honorna har oxå fått lite av en hingst nacke men inte riktigt på samma "maffiga" hansätt :)

mina ung hanar är oxå bara runt 6 månader men den dominanta hanen har börjat få en riktigt fin "hingst" nacke nu :) det beror nog ganska mycket på rang,gener och storlek om dom får sådana nackar eller inte..hans bror är bara en lite plutt brevid sin stora dominanta bror med jätte nackan och han har inte heler ens någon anntydan till att få någon sådan nacke. (dom e från samma kull)

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Zevzan
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
13 208
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar