Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?
Jag heter Marika och en av mina trafikledare började kalla mig Marre, första gången jag någonsin får ett riktigt smeknamn. Aldrig tänkt på att mitt riktiga namn kunde bli ett smeknamn, men jag gillar't.Nu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?
Jag har känt två Marre, båda jette MarieNu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?
Marlene är ett exempel på ett namn vars smeknamn kan bli Marre.
Varför är det förvirrande? Finns väl hur många såna exempel som helst, mitt smeknamn är ett. Går som Alex till vardags, är väl lika vanligt smeknamn på både Alexandra och Alexander? Jag har svårt att se i vilka sammanhang det är viktigt att veta vilket kön personen har?
Varför är det viktigt att kunna köna någon baserat på deras namn?
Kan du ge exempel på situationer det är viktigt att jag poängterar mitt kön för folk där det inte skulle framgå på annat sätt (tänker typ nätdejting, där lär det uttalas på annat sätt än via namnet, i övrigt har jag svårt att se hur det skulle vara viktigt)?I typ alla sammanhang? Vi är fortfarande några som tycker att ha vilket kön du vill, men du är inte könlös, det går vi inte på!![]()
Varför är det viktigt?I typ alla sammanhang? Vi är fortfarande några som tycker att ha vilket kön du vill, men du är inte könlös, det går vi inte på!![]()