Märkligt sår, hjälp!

c0pyright

Trådstartare
Hej!
Jag har en arabvalack som är 25 år. I höstas fick han ett märkligt sår "högst upp" på korset (där det är som "spetsigast"). Hoppas att ni förstår vad jag menar. Det var som om något "tryckte upp" underifrån på något sätt. Såret var lite större än en femkrona ungefär. Det blödde lite och var lite geggigt. Veterinär tillkallades givetvis, och jag fick en penicillinsalva som jag använde och såret läkte ihop och det blev en sårskorpa.

Nu har detta sår gått upp igen. Det blöder och väller upp något som ser ut som var. Det har även blivit som en liten "grop" ner i hålet så att man ser köttet och allt. Ser riktigt äckligt ut. Veterinär kommer imorgon och tittar på det.

Är det någon som kan ha en aning om vad detta kan vara? Eller är det något mer som har "råkat ut" för något liknande? Är väldigt orolig. Ska även tillägga att hästen är skimmel (så jag kanske har mina aningar). Men är det verkligen så att skimmelcancer kan yttra sig på detta vis? Tycker att det är ett konstigt ställe. Brukar inte knölarna isåfall sitta på andra ställen (vid slemhinnor t.ex.)?

Tacksam för alla svar!

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! De två senaste veckorna har jag märkt förändring med min häst .. hon har blivit lite tjockare runt halsen på ena sidan, nästan...
Svar
0
· Visningar
1 621
Hästvård Jag hade idag ut tandis(vet.) igen, tredje gången på nio månader, och även idag stod tandis/vet med frågetecken! På tre månader har...
Svar
1
· Visningar
1 118
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka