Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mitt är bra, vintertäcke för utebruk andasfunktion dock har jag tvättat det och inte impregnerat om utan avänder det när jag tränat eller hästen är blöt ändå för det suger och släpper igenom fukten bra!!
På min lilla pålla hängde deras regntäcke med halvhals och bogveck ända ner till knäna och satt så konstigt att hon knappt kunde röra frambenen. Själva bogvecket är satt väldigt långt bak och slutar väldigt lågt så jag tycker att det i sig inte har den önskade effekten man eftersträvar. Håller tätt annars tror jag de gör.
Mitt var inte varken onormalt stort eller med dålig passform och då var det till späd unghäst inte mycket mer än en d-ponny och täcket var 135 cm och det har hon växt i bra!! Hon är fortf liten knappt 160 cm men har "växt i kroppen" lite mer med åldern
Att de är stora gör absolut ingenting, min pålle är så stor att "vanliga" täcken inte täcker magen som jag vill att du ska göra. Nu har jag iaf köpt ett sånt, ska prova idag och se hur det sitter.
Håller de tätt bra annars?
Jag och stallpolaren har varsitt vintertäcke.
Andas funktionen fungerar och tätt håller de till 100% hittills trots att de tvättats två gånger utan omimpregnering.
Jag upplever dem som bra i storlek på bredden dvs täckena är tilltagna från överlinje och nedåt däremot tycker jag de är lite snålt tilltagna på längden i storlekarna.
En utav mina fd. sköthästar hade ett sådant vintertäcke. Tycker det satt rätt så bra på henne, ngt stort bara kanske.
Hon är ett hbl (morfar är arab dock) och 158 ungefär, men jag vet inte riktigt vad det var för storlek på täcket. Men det satt ganska bra, som sagt.
Höll tätt också och andades. Har sett att de har sådana täcken på www.henrikssonsridsport.se bl.a. finns under erbjudanden.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.