Sv: Märke?

Även denna sadel har då kostat dig en tusenlapp om året, men vad har du fått ut av det? Dessutom har du under tiden blivit utmobbad av den grymma Buke-maffian, hamnat på psyk och försökt begå två självmord :devil:

Så man kan vara snål på olika sätt.

/Ida

:rofl: :rofl: :rofl:

{B0A24F67-EC63-4CE6-A9DB-3BA03D0EA3C2}.jpg

Jag har undrat lite smått runt det här med billiga sadlar...
Jag har nog aldrig kännt på en sådan, så jag frågar här:

Håller verkligen stigbyglarna på sådana sadlar?
Jag tycker dom allt som oftast har dessa tunna "läderbyglar",
men jag har som sagt inte träffat på någon IRL, så det kanske
bara är en synvilla?!? Inte för att det är så mycket vikt i dom
vid ridning, men t ex när du står fältsits, hoppar upp och dylikt..

//Och ja, ni får såga mig. Dumma frågor kräver dumma svar..

Den sadeln ser exakt ut som den börjes sålde för under 2000kr för något år sedan. Tror att Hööks säljer dom nu. Dom ser exakt likadana ut iaf. Men jag kan ha fel.
Kan ni komma men några bra tips ang bra märken för runt 3-5.000kr?

Begagnat eller syntet skulle jag nog säga då. Märken kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, det får någon annan ta.

/Ida

Finns inga nya sadlar som håller acceptabel kvalitet för 2-3000:-
Däremot kan man ha tur å hitta en begagnad. Som tex. den bruna sadeln här i tråden. En Big Horn om jag förstod rätt. Helt ok. sadel i mellanprisklass som ny. Finns förståss olika modeller med olika priser. 2000:- för den sadeln är bra pris förutsatt att den är hel och PASSAR förståss...

Ja men det duger gott med begagnad sadel till mig då jag inte rider så mycket. VAD skall man titta extra noga på då man köper en begagnad western sadel? En vanlig vet jag ju hur man kollar bommen mm på. Har ni några tips att dela med er?

en ursäkt TS då jag lånade din tråd lite.

"Dessutom har du under tiden blivit utmobbad av den grymma Buke-maffian, hamnat på psyk och försökt begå två självmord :devil: "

haha klockrent :D

Utifrån det du skrev så kan man nog säga att jag är genomtänkt dumsnål :idea: Kan iaf meddela att sadeln ligger som gjutet på min änsålänge omusklade unghäst. Och för en tusenlapp tycker jag att den är värd att ha som träningssadel. Det kommer alltså inte sitta någon homo sapien i sadeln. Fasen, det kommer inte sitta någon alls på hästen inom de närmsta två åren :cry: :D

"Dessutom har du under tiden blivit utmobbad av den grymma Buke-maffian, hamnat på psyk och försökt begå två självmord :devil: "

haha klockrent :D

Utifrån det du skrev så kan man nog säga att jag är genomtänkt dumsnål :idea: Kan iaf meddela att sadeln ligger som gjutet på min änsålänge omusklade unghäst. Och för en tusenlapp tycker jag att den är värd att ha som träningssadel. Det kommer alltså inte sitta någon homo sapien i sadeln. Fasen, det kommer inte sitta någon alls på hästen inom de närmsta två åren :cry: :D

Ska ingen sitta i sadeln, ha då är det ju en helt annan sak.
Jag tog ju för givet att sadeln skulle användas till att ridas i :-)

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 588
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 467
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2