Markbunden

B

Bright_Eyes

Vad menas med en galopp som är markbunden? Har läst om att en del varmblod har markbunden galopp.

Sv: Markbunden

Min ponny är väldigt markbunden i alla gångarterna, speciellt galoppen. Några tips på vad man kan göra åt det??

Om det är en frisk häst som galopperar bättre i fritt tillstånd, kan det bero på att man galopperar för sakta- utan energi eller är låst i handen.

Galoppera på o gör temposkillnader.
använd gärna bommar på marken o hoppa studs.

Det kunnde min gammla ponny bli väldigt lätt. Men det är som axel säger: Det är bara att rida på i en frisk galopp. Rid i låg form dock inte så som många gör lång. Utan låg men kort. Så den tar upp fram ryggen. Så gjorde vi iallafall, det hjälpte. Men det är inte så lätt spec inte om de är så otroligt lata som min var :\

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
550
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka