SpanskaLoppan
Trådstartare
Jag håller på att bygga en rastgård till barnens kaniner som dessa kommer ha tillgång till dygnet runt. Den kommer vara 2 x 2 m och stå på gräsmattan. Denna är dock bitvis i dåligt skick redan och mest bar jord då deras nuvarande, mindre rastgård stått där sedan början på hösten. Skulle vilja lägga in nåt underlag så att kaninerna slipper leva i lervälling halva året. Tänker sand då det är lätt att hålla rent och bör släppa igenom regn. Bör jag lägga nåt annat under tro? Kommer gräva ner nät längs kanterna och 1 m snett in för att förhindra rymning.
Jag skulle också vilja få in 1-2 buskar för att ge naturlig skugga och gömställen och helt enkelt få rastgården lite fin för ögat med. Antingen sådana man kan plantera direkt i marken eller ha i stadig kruka. Nåt tips på sort som inte är giftig för kaniner men helst inte allt för smaklig heller?
Jag skulle också vilja få in 1-2 buskar för att ge naturlig skugga och gömställen och helt enkelt få rastgården lite fin för ögat med. Antingen sådana man kan plantera direkt i marken eller ha i stadig kruka. Nåt tips på sort som inte är giftig för kaniner men helst inte allt för smaklig heller?