Markarbetesövningar TACK!

C

claraB

Hej,
jag har ett svensk halvblodssto på 10 år. För ungefär två veckor sedan kom en kiropraktor och kollade på henne. Han knäckte till henne i ryggen då hon hade haft ett snett bäcken som gjort att hon är snett musklad.
Så sne att vi inte kan passa ut en ny sadel till henne, då vår gamla är trasig.

Min sadelmakare som var och kollade på hästen, sa att vi borde arbeta henne från marken i minst en månad så att hon blir någorlunda rakare musklad. Då blir det mycket lättare att hitta en ny sadel till henne.

Frågan är bara om det är någon som har några bra övningar man kan göra från marken? Långtråkigt för både mig och hästen att bara longera och tömköra.

Tack,
Clara
 
Sv: Markarbetesövningar TACK!

Gå ut och gå i skogen:idea: Hitta backar och lite svårframkommliga ställen där hon får lyfta mycket på benen:)
 
Sv: Markarbetesövningar TACK!

löshoppning?
Om inte det är dåligt för ryggen...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 065
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 367
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp