Markarbete och den omöjlige

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att @cassiopeja förstår direkt vem jag menar :D

Fick faktiskt en lätt chock, trodde aldrig att M skulle sätta upp mig på Zetra (även om hon "hotade" med det för ett par år sen)
Dessutom var det markarbete :nailbiting: och min icke-favvo-ponnymorsa skulle rida honom efter (vilket troligtvis skulle innebära att hon sitter och tittar på lektionen :nailbiting::nailbiting:)

Fick lite déjà vu känsla, det var som att sitta på Sebbe igen. En av de mer väldutbildade, men svåra och lite halvgalna valacker ridskolan haft.

Höger varv har man en ganska trevlig häst som då och då sökte ett mjukt stöd i tygeln och travade på i ett trevligt tempo.
Sen blev det varvbyte..............var tog yttersidan vägen och vem satta fast innertygeln i ett betongblock?????
Galopp var bara inte att tänka på, vi måste nog hitta kommunikationen i trav först
Ja vi travade lite bommar och det kändes bra, kommer ändå ge bort hopplektionen nästa vecka till dottern. Hon är väldigt mycket mer hoppsugen än vad jag är :D

Efteråt sa M att "cewe du klarade ju Zetra riktigt bra" och min icke-favvo-ponnymorsa kom fram och sa "vad fin han såg ut, riktigt lugn och trevlig"
Okey, det är ju alltid trevlig om det ser trevligt ut från backen men kan säga jag INTE hade samma känsla :cool:

Men kan tänka ge det en chans, behöver bara köra lite mer core och axel-styrka på gymmet. Träningsvärken idag är grym

Jättebebisen.
phoca_thumb_l_zetra.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp