mark todd, prestige eller pessoa?

L

lalla

hej, jag ska köpa en ny sadel till min häst, jag funderar på mark todd men har inte hört något om den så jag undrar om det är någon som har en sådan flatback?
jag funderar även på pessoa Legacy XL och prestige.
equipe sadlarna ser väldigt sköna ut.
den får högst kosta 16.000kr, någon som har ett förslag?:bow:

Sv: mark todd, prestige eller pessoa?

ingen?!:angel: om dom passar vill säga.

tycker både pessoa & prestige är överskattade, mark todd har jag ingenaning om.. så, equipe!

du ska ju inte gå efter va de är för märke jag tycker du ska ta den modell som sitter bäst på hästen och den som du sitter skönast i:idea:
sen spelar du ju ingen roll va de är för märke;)

jag vet, men om flera av dessa skulle passa så vill man ju veta kvalite´n på lädret...
vilken av equipe sadlarna rekommenderar ni? kolla på linnea o den för 16...men även expression.:love:

Equipe Linnéa! Helt underbar, ligger bra på många hästar och passar iaf. mig perfekt!

Min prestige eventing är verkligen helt underbar! :love: Hur skön som helst och perfekt med stöd som du kan flytta på/ta bort och ändra hur mkt du vill. Rekomenderar verkligen! :)

Min prestige eventing är verkligen helt underbar! :love: Hur skön som helst och perfekt med stöd som du kan flytta på/ta bort och ändra hur mkt du vill. Rekomenderar verkligen! :)

men nu skulle hon ju ha en sadel under 16 ' . & prestige sadlarna under 16 ' är typ bara golden star varianterna , & de är inte lika sköna som de dyrare prestige! ;)

hade en paris som va gudomlig tills jag växte ur den..

jag tycker om min prestige apaloosa golden star.....superhärlig faktiskt......:)

Oj sorry, jag läste inte så långt! :o

jag älskar Equipe, så en sån hade det blivit.
2:a i sånt fall Prestige (hade en Paris D innan Equipen o den var också väldigt skön!)

då får det nog bli en equipe, men jag undrar om tex expression som är "billigast" av dom, om den är sämre kvalite´än dom andra modellerna? annars blir det nog linnéa eller synergy...

TACK FÖR ALLA SVAR:banana:

nej det är inte sämre kvalité, samma bom som i tex Linnea. jag provred dom dyrare modellerna o tex Grand Prix som är en av de dyraste modellerna gillade jag inte alls.

men det är ju inte kavlskinn vilket gör den billigare, men jag TROR man kan spec. beställa den i kavlskinn. hör med susanne, hon har ju även en del beg. Equipe sadlar!

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej! Jag vet att det finns x antal trådar om sadlar. Men jag vill höra era åsikter om min häst/sadel. Jag är av naturen väldigt nojig...
2
Svar
22
· Visningar
2 342
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar