Marinblå hjälm+kavaj?

Springsteen

Trådstartare
Ja vilka är snyggast och hur mycket kostar dem? Jag insåg att jag måste införskaffa mig en ny hjälm och kavaj, i marinblått. då jag införskaffat mig en brun sadel.

Tips på mörkbruna träns välkommnas med, hade en tråd förrut men hittade inget jag tyckte om i den prisklassen jag kikade på då. Så in med tips på mörkbruna träns, med 3-4 cm nosgrimma i storlek cob i alla olika prisklasser.

Det ska vara engelsk nosgrimma med snokrem, ingen vit fodring. silverspännen.

Är det snyggast med rundsytt, smala eller breda remmar på den här ponnyn?

Just nu har hon ett stübben, med vit fodring, 3 cm nosgrimma, breda remmar.

Har inga bra bilder men de här får duga.
Stella2.jpg

Stella4.jpg

Sv: Marinblå hjälm+kavaj?

tycker pikuer har snygga kavajer. men det viktigaste är nästan att dom sitter snyggt på dig, så prova lite och välj den som passar bäst.

co har snygga hjälmar.. annars en vanlig billig sammetshjälm. ska du ha den hemma också?

hubertus har snygga träns med 3 cm nosgrimma, men dom kanske blir för röda.. vilken prisklass ska det vara?

Ja pikuer brukar ha snygga, jag har ganska kort överkropp, hur fungerar det då?

Hemma i ridhuset rider jag nästan aldrig med hjälm, när jag rider ur så kan jag ha min fula gamla svarta.

Prisklassen spelar inte så stor roll på tränset, hur mycket ligger döberttränsen på 4-5000? har ingen aning :p

Hubertus blir nog lite för röda tror jag, sadeln är i en ganska "kall" brun färg, och mörk.

då borde döbert eller os vara nåt för dig. finns med 30 eller 45 mm nosgrimma, båda platt och rundsydd. tränset på min avatar är döbert och kostade 2395kr, inte så farligt egt. inkl lädertyglar. os ligger också daromking om du beställer från calevo. med då är det 3 cm nosgrimma och vävtyglar.

Jamen det låter ju som ett rimligt pris! hoppas att man kan hitta något att känna på när jag ska till globen i helgen :D

Pikeur kavajerna är klart snyggast. De finns ju i kortare modell också. Dianakavajen är väl den som är längst (eftersom det är dressyrmodellen), men jag har Epson o den ser nästan likadan ut.
Jag kör Charles owen hjälm till det. Matchar kanon :idea:

jag har den ju själv men är sämst på namn :p
sorbe hjälpte med, Scarlett

*trådkap*

Kan man ha marinblå kvaj och hjälm + svarta stövlar om man har en brun sadel?

IronWill Diana är himla snygg också.

Ett litet tips är att kolla in J.Whitakers kavajer - något som kanske inte är det första man tänker på som dressyryttare:p Hars ett att Kingsland hade en som iallafall såg sjukt snygg ut på bild!

Tips två är att kolla Sk*ra Häst***rt när du är på Globen! De har alla OS-träns och kan beställa hem vad du vill typ!

Jag kommer att ha svarta stövlar tillsvidare, beställde precis nya, specialsydda :p så jag vill inte köpa nya än.

Zanzan: Tack för tipset :bow: då ska jag titta där!

Okey, ne funderade bara lite. Ska köpa ny hjälm nu jag också (har svart nu) men om man skulle passa på med ett par nya stövlar också :D

Liknande trådar

Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·
Dressyr Nu MÅSTE jag köpa ett nytt kandar till hästen, har från början tänkt mig ett rundsytt men hittar inga jag gillar, eller ja ett OS men...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Minnaa
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil...
2
Svar
23
· Visningar
2 957
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar