Maria tvåa på världsrankingen!

D

Dinamith

Det finns inte tillräckligt bra adjektiv för att beskriva hur imponerande det är. Trots att vår säsong här uppe knappt har börjat så har Maria tagit andra platsen bland distansryttare i världen på FEI's rankinglista. Och då tror jag inte att hennes seger på Molsridtet 160 km är medräknad. Mellanöstern har ju haft högsäsong på tävlingar tidigt på året. SvRF har informerats och de har lagt ut det som förstasidesnyhet på webben: http://www3.ridsport.se/Tavling/Dis.../06/MariaHagmanErikssontvaapavarldsrankingen/

Det är bara Brink och RGB som har legat så högt på världsrankingen - och så allas vår Maria!!

Eftersom orden inte räcker till så använder jag för första gången Bukes smiliesar:

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Sv: Maria tvåa på världsrankingen!

Så roligt! Hoppas hon kan ta sig till första plats i rankingen så att det blir en distansryttare som första svensk att toppa en rankinglista ;)

Helt makalöst :love: Nu blir jag nästan lite fuktig i ögat :o

Det är verkligen helt otroligt!

Jag använder det gamla uttjatade uttrycket eftersom det just är vad det är: VÄRLDSKLASS!!!

Fantastiskt!! Väldigt roligt för Maria och sporten som helhet i Sverige.

Jag hoppas att hon hinner toppa listan! Vilket inte kan vara omöjligt med tanke på att det finns en hel del tävlingar kvar i år.

Hoppas även att hon får ett fint resultat på VM!!!

WOW, säger jag bara! Vilken elitryttare vi har! Vi kan verkligen vara glada och stolta å Marias vägnar och jag hoppas att detta uppmärksammas på lämpligt sätt av t ex SvRf. Tror jag våga sticka ut hakan och påstå att hon för tillfället är Sveriges framsta distansryttare (genom tiderna också, kanske?). GRATTIS!

Ska bli intressant att följa henne och hennes ambassadörskap inom den totala ridbransch i Sverige och vad hennes deltagande i VM kommer att resultera i! :banana:
Hon är en dörröppnare för distansen, Det är då ett som är säkert!!
Fyrfaldigt :bow: :bow: :bow: :bow:

Man skulle utnyttja det här! Maria kan bli distansens motsvarighet till Malin Bayard.
Hon har ju allt, framgång, skicklighet, ung och söt. Distansen i Sverige behöver ett ansikte utåt - som Malin har varit för hoppsporten :)

Fenomenalt Maria! Hoppas hon tar sig hela vägen upp till förstaplatsen! :bow:

WOW, säger jag bara! Vilken elitryttare vi har! Vi kan verkligen vara glada och stolta å Marias vägnar och jag hoppas att detta uppmärksammas på lämpligt sätt av t ex SvRf. Tror jag våga sticka ut hakan och påstå att hon för tillfället är Sveriges framsta distansryttare (genom tiderna också, kanske?). GRATTIS!

Jag vill bara göra ett tillägg! Hon är ju just nu den mest framgångsrika ryttaren sverige har- de andra diciplinerna ligger en bit efter i rankingen!
Det är suveränt! :bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Härligt och Grattis !

Skit bra!

Det är ju bara att instämma i kören!! Helt fantastiskt!! Gissar mig till att de där 70-80timmarnas skritt i veckan och halvt förfrusna kroppsdelar känns väl värt det nu!! STORT GRATTIS Maria &co!!!
/erika med team

Sållar mig till mängden - SUPERGRATTIS!
Är skithäftigt och jag håller tummar och tår för att Maria Hagman Eriksson blir förste svensk att nå en förstaplats på världsrankingen! Skulle vara SÅ häftigt!

:bump:

IMG_7972.jpg

Maria och Prylens Pepton från SM 2010 - de ser ut att mysa tillsammans på ritten tycker jag :laugh:
(fotograf, och copyright, Sofia B 2010)

Jag finner inga ord, helt sjukt otroligt! :bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka