Mardrömmar?

Lejonelle

Trådstartare
Vår omplacering vaknade inatt till synes helt utan anledning ylande och skällande. Lugnade sig och somnade om. Kan hundar få mardrömmar?
/Lejonelle

Sv: Mardrömmar?

Det är jag aldeles säker på att dom kan.
Har märkt flera gånger när tiken somnat och jag legat vaken att hon ligger och gnyr, visar tänder och nästan springer i luften.

javisst

jag brukar försöka lugna dem i sömnen när det går lite åt fel håll..det räcker oftast med att bara stryka dem sakta över huvud o hals så slappnar de av

Thina

Helt utan anledning för en människa kanske, men för hunden som hör flera gånger bättre än oss så kanske den uppfattade något du inte hörde.

Jag har hört att man inte ska störa en hund som sover eftersom den då kan reagera instinktivt och hugga ifrån...
Min Farre hade mardrömmar igår...ibland skriver han till och flyger upp..stackars liten :(

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30