bollen__

Trådstartare
Det värsta som någonsin kunnat hända har hänt. Åkte i onsdags till ett djursjukhus i annan stad för att göra en lungundersökning då man funnit förändringar på röntgen.
Vi var glada, tänkte att vi äntligen skulle få hjälp, efter att ha kämpat så länge. Men samtidigt lite oroliga att det inte skulle gå att behandla.
Lämnade vovve där och jag o mamma gick runt på stan medans vi väntade på att vi skulle få hämta honom. Efter mycket om och men ringer de och säger att han inte finns mer....... :-( Han fick hjärtstillestånd under narkosen, trots två adrenalinsprutor direkt i hjärtat så fick de inte liv i honom igen. Min älskade älskade fina underbara bästa vän. Jag bara skrek rakt ut och vet knappt hur jag fann min mamma som var i en annan butik.
Det är som en mardröm. Jag saknar ljudet av hans tassar o hans sätt att väcka oss på morgonen. Att få krama o pussa på honom.
Vår enda tröst är att vi hoppas att han borde väl inte ha lidit eftersom han redan sov.
20 månader gammal blev han och en stor bit av mitt hjärta tog han med sig när han vandrade över regnbågsbron. Sin älskade snö tog han också med sig, för den är helt borta här nu.
De fann massvis av slem i hans lungor och de tror att de nog inte hade kunnat behandla honom.
Det gör så jävla ont. Vår första hund :love:

IMG_3458.jpg


Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
 
Sv: Mardröm

Nej! Usch, jag får rysningar över hela kroppen och ögonen tåras när jag läser din text! Jag är så ledsen och beklagar sorgen!
Träffar mig rakt i hjärtat då jag i Ulay (?) såg så mycket av min egna eurasier, och att han var en av de insperationer som gjorde att jag skaffade den rasen överhuvudtaget.

Det måste, precis som du skriver, vara en fruktansvärd mardröm att lämna in sin hund och tro att man ska få träffa den om några timmar, och sedan istället få det meddelandet.
Jag tänker på er! <3
 
Sv: Mardröm

Jag beklagar så! Ofattbart, och en så ung hund. Tur att han inte hann lida. En stort kram!
 
Sv: Mardröm

Tack för er omtanke! :love:

hermulen, vad fint att han inspirerat dig till det :love: krama om Liam från mig!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 333
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp