Mår mina små älsklingar dåligt?

MissFideli

Trådstartare
Tror ni det? Dom tillbringar ju mer tid på rygg än rättvända ;)

25878357.jpg

25878356.jpg

Och så en bonusbild på en Yoga som älskar när matte bäddat sängen
25878358.jpg

Sv: Mår mina små älsklingar dåligt?

Haha dom har helt klart fel på balanssinnet! :D :eek:
Svårt med vad som är upp och vad som är ner. :angel::idea:

Jag äger också en med samma åkomma! Är det smittsamt tror du?? :o

4000770.jpg

Senast ändrad:

Med tanke på att mina är mor och dotter så kan jag garantera att det är genetiskt i alla fall.
Vilken söt lockig mage din tjej har :love:

Det värsta med dom här felvända katterna är att dom tar tid och energi!! Låter lite småkonstigt när man kommer för sent till jobbet och dom frågar varför: Jo, min katt låg på rygg hemma med söta magen i vädret :cool:

Hmmm skulle kunna vara det....fiskar som får för lite syre i vattnet simma ju upp och ner (har lyckats med det en gång, ja!).

Fast hos mig är en katt upp och ned och en är helt normal! :confused: Får klura vidare....

Kanske är så att benen inte bär? :angel: Min donna är rätt bastant (ej tjock, bara rejäl och stor). Dina ser också ut kunna hamna i den kategorin (oförskämt kanske att ens hinta det....;) )

23739950.jpg

Senast ändrad:

Haha, bastanta är dom men bara den svartvita är överviktig. Den andra ser ut precis som hon ska enligt rasen (bra bedömningar på utställningar). Bastant ras helt enkelt.

Har faktiskt fått förfrågan om mina katter ens har ben eftersom dom alltid ligger ner på bilderna och jag börjar fundera själv. Med tanke på hur dom låter när dom väl använder benen så kan jag tänka mig att dom inte funkar riktigt som dom ska :D

Jag håller med om teorin att det beror på genetiken ;) , titta här bara - tre generationer ryggsovare:

Mormor Mimmi:
Bild019.jpg

Mamma Pixi:
kcu011.jpg

Barnet Boll:
080821001.jpg

Mimmis mamma ska enligt uppgift vara en renrasig norsk skogkatt, ingen aning om ifall den sov på rygg. Och några barn från Boll kommer det inte, så vi kan inte studera det i fler generationer ;)

och så en bonusbild på Boll
http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/kamikaTze/090120001.jpg

Min ena misse har också samma "problem".. :p

090121(2).jpg

Den förra britten som bodde hos oss har samma åkomma:

pa%CC%88rlarullar.JPG

gulligakatt.jpg

Även vår nuvarande (fotat ovanifrån):

tro%CC%88ttsoffa.JPG

Måste vara en speciell brittgen för att visa upp världens bästa gosemagar! :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?