mår illa.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

är det vanligt när man har två månader kvar till förlossningen?jag når jätte illa,kan inte ens ligga på sidan när jag sover utan det blir bara sova på rygg,annars spyr jag.
 
Sv: mår illa.....

Jag mådde illa hela graviditeten förutom mellan vecka 24 och 27, då försvann den. Det är skit att må så dåligt men det gick över så fort bebis kom ut. :)
 
Sv: mår illa.....

Vanligt är det nog tack och lov inte. Själv spydde jag konstant i 9 månader när jag var gravid första gången.
 
Sv: mår illa.....

Naw...:confused:
Det är nog helt olika från mamma till mamma......
Jag har haft problem nu i slutet med magsyra...uppstötningar.
Men inte att jag spyr när jag ligger på sidan.
Hoppas att det går över! :eek:
 
Sv: mår illa.....

Vanligt är det nog tack och lov inte. Själv spydde jag konstant i 9 månader när jag var gravid första gången.

Jag med, jobbigt var det. De dagar jag inte mådde illa hade jag halsbränna. Jag tyckte att det hjälpte lite mot illamåendet att äta mandlar (tips jag fick av någon)
 
Sv: mår illa.....

Jag var illamående med Tom i nio månader, men sista månaden ändrade den karaktär så att jag blev illamående när jag var hungrig.

Så är det den här gången ochså. 27 dagar kvar till förlossning och jag mår illa konstant, men det blir lite bättre när jag äter och när jag inte ligger på rygg!

Lycka till nu!
 
Sv: mår illa.....

Jag har precis samma illamående som du och har 4½ vecka kvar till BF. Har svårt att sova på sidan, framförallt åt höger. Mår även lite småilla hela dagarna. Som tur är hjälper Gaviscon jättbra för mig.

Misstänker att det börjar bli lite fullt i magen och magsäcken hamnar i kläm och magmunnen orkar inte hålla tätt.
 
Sv: mår illa.....

Kom på en sak.
När jag var gravid andra gången tipsade barnmorskan mig om att jag kunde ta en åksjuketablett mot illamåendet.
Jag tog Postafen när jag gick och la mig, om jag hade nåt viktigt för mig dagen efter. Då slapp jag kräkas offentligt i alla fall.
Fungerade jättebra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 827
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 846
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp