A

annah0j

Är det någon som ska till Mantorp i helgen (7-8 maj), och tävla fälttävlan? Berätta gärna vad du ska rida för klass också. :)

Sv: Mantorp

Visserligen är det 5-6 maj men okej ;) Jag ska dit med tre ekipage, alla i Debutant. De rider också i lag för Ryttarkamraterna Finspång där jag är lagledare.
Titti Phongphan - Bianca (C-ponny)
Stephanie Brorsson - Jazz (D-ponny)
Jennifer Mikkonen - Brolötens Cinnabar RC 1265 (D-ponny)

jag var där nu i helgen som hästskötare på stor häst som tävlade debutant. det var jätteroligt o superfint väder. var den första fälttävlan jag sett irl så det må jag säga var ett bra första intryck. :)

Senast ändrad av en moderator:

Visserligen är det 5-6 maj men okej ;) Jag ska dit med tre ekipage, alla i Debutant. De rider också i lag för Ryttarkamraterna Finspång där jag är lagledare.
Titti Phongphan - Bianca (C-ponny)
Stephanie Brorsson - Jazz (D-ponny)
Jennifer Mikkonen - Brolötens Cinnabar RC 1265 (D-ponny)

Du har så rätt, så. :)

Hur gick tävlingen då? Cinna var 0,5 straff och Jazz 0,8 straff från placering :( Men laget blev placerat som 3:a så vi är lite glada. Och de var nolla på hinder i terrängen allihopa så Cinna ska gå Lätt i Örebro 3 juni :)

Tjo!
Har oxå varit i Mantorp med min lilla tjocka ponny och ridit debutant! Hon får lite mer tid nu när storhästen inte är bra...

Det gick riktigt bra, dressyrdommaren tyckte att det gick bättre i dressyren än vad jag gjorde :D Det är ju skönt när det är så iaf! :rofl: Sen e jag lite besviken på hoppningen där vi fick ett pet...men men! Man kan ju inte lyckas jämt. ;)

Efter en felfri terräng (den här gången var vi inte för snabba! puuh!) så kom vi fyra!

Nästa helg går vi upp en klass och startar lätt i Qvinnersta här i Örebro, får se hur det går...:D

*knapplån*

Jag var där med två hästar i Debutant.
Med den ena gick alltihop suveränt, ledde från start till mål och vann avdelning två på 44,5 straff med Skott:banana: :banana: :banana:
Med den andra gick dressyren bra, hoppningen strulade jag lite och i trängen är vi inte riktigt samspelata en. totalt 26a i avdelning ett.
Var även 3e placerad med laget. :)

Jag ska också rida lätt i Örebro:D
den bana är jätteskoj att rida men faktiskt hyfsat svår..eller den var de senast jag red den iaf:P

några anra som ska dit?

Jag ska också rida lätt i Örebro:D
den bana är jätteskoj att rida men faktiskt hyfsat svår..eller den var de senast jag red den iaf:P

några anra som ska dit?

Ja, den är ju lite knepig med rätt mycket svängar imellanåt. Tycker den är bättre att träna på än att tävla. :o Men det e ju alltid skojjsitmed tävling såklart! :D

Hur gick tävlingen då? Cinna var 0,5 straff och Jazz 0,8 straff från placering :( Men laget blev placerat som 3:a så vi är lite glada. Och de var nolla på hinder i terrängen allihopa så Cinna ska gå Lätt i Örebro 3 juni :)

Tävlingen gick helt okej. Dressyren gick sådär, men jag tyckte att jag domaren dömde "snällt", så det var jag glad över. I hoppningen fick vi ett slarvigt pet som var väldigt förargligt, men det är sånt som händer. Terrängen kändes kalas, men jag red lite för fort. :devil: Skoj var det i alla fall! :) Vi alla är fälttävlans-nördar!

Tävlingen gick helt okej. Dressyren gick sådär, men jag tyckte att jag domaren dömde "snällt", så det var jag glad över. I hoppningen fick vi ett slarvigt pet som var väldigt förargligt, men det är sånt som händer. Terrängen kändes kalas, men jag red lite för fort. :devil: Skoj var det i alla fall! :) Vi alla är fälttävlans-nördar!

Jo, både Cinna och Bianca hade för bråttom i skogen. Jazz däremot prickade optimaltiden, han är en lite sävligare modell än de två stona ;)
Domaren i ridhuset dömde också snällt. Cinnas avslutande halt var en smärre katastrof och hon fick ändå en 6:a :cool:

Hej :D
Jag var i mantorp i helgen :) red Lätt för D-Ponny :)
Gick jättebra :D fick 49,5 i dressyren, 0 i hoppningen och 0 i terrängen :D Min första felfria lätta klass! :D Och så vann jag dessutom XD

/Jessica

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Täcke med bred/hög hals?