Sv: Mantorp

När ändra dem de??
å jag som har trott att det va tre stycken , ja ja det skadar väl inte att ha ridit en extra gång.
Vad skall man ha gjort för att starta ** ? Är det också två godkända?

Men vad faaaaaaaaaaaaaaaan, Olgaklara!!! Måste du alltid se saker i svart eller vitt!!! Det finns gråzoner......

Ja, det är klart att det är skillnad på en utbrytning och ett regelrätt stopp, men hur som helst så ger det 20 straff vilket som. OCH om man inte sett hur ekipaget ådrog sig sina fel så vet man INTE hur det gick till!!! Du anser att en så pass rutinerad häst varken får ha ett stopp eller en utbrytning bara för att den går en lägre klass. Why?? För att den har kostat mycket pengar??? Pengar är ingen garanti.....

olgaklara skrev:
Och ja jag tycker att man inte skall ha ngt stopp öht i den klassen på en sådan häst som säljs för de pengarna, de borde vara självgående då. Men det är min åsikt.

Det är klart att de flesta rutinerade hästar KLARAR AV att gå debutant och lätt klass, det jag skrev var att det finns ett antal rutinerade hästar som sålts vidare som inte gått så lysande med sin nya ryttare. Som inte alls nått den nivån som motsvarar hästens prislapp. Bl a hästar som PP har sålt....

Senast ändrad av en moderator:

Mayflower skrev:
Men vad faaaaaaaaaaaaaaaan, Olgaklara!!! Måste du alltid se saker i svart eller vitt!!! Det finns gråzoner......

Ja, det är klart att det är skillnad på en utbrytning och ett regelrätt stopp, men hur som helst så ger det 20 straff vilket som. OCH om man inte sett hur ekipaget ådrog sig sina fel så vet man INTE hur det gick till!!! Du anser att en så pass rutinerad häst varken får ha ett stopp eller en utbrytning bara för att den går en lägre klass. Why?? För att den har kostat mycket pengar??? Pengar är ingen garanti.....

Det är klart att de flesta rutinerade hästar KLARAR AV att gå debutant och lätt klass, det jag skrev var att det finns ett antal rutinerade hästar som sålts vidare som inte gått så lysande med sin nya ryttare. Som inte alls nått den nivån som motsvarar hästens prislapp. Bl a hästar som PP har sålt....

okej jag håller med till en viss del. Hästar är hästar och även om de gått bra tidigare finns det ingen garanti för att de gör det i framtiden.

Men jag tycker nog att den borde gå felfritt i lätt klass med de meriterna den har och visst spelar pengarna roll. Man köper väl inte en häst för den summan om man inte förväntar sig att den skall vara felfri då hade man lika gärna kunna köpa sig en unghäst!

Förstår du mitt resonemang?

Jag hade varit super missnöjd om det var jag som hade hästen, visst en utbrytning får ALLA någongång men i lättklass tycker jag ändå att det är förenat med yngre/orutinerade hästar eftersom det inte är speciellt svårt eller speciellt smala hinder i den klassen.

Visst PP har sålt en del hästar, men de har ju även haft en del problem med henne också i terrängen/banhoppningen. Men å andra sidan så är ju PP en av de skickligaste ryttarna så att köpa häst av henne kan ju vara förenat med problem om man själv inte rider speciellt bra.

Jag kan också tycka att det är för mycket köpa "dyr" häst i fälttävlan nu, många tror att de köper till sig framgång genom att köpa en häst av de skickligaste ryttarna.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka