E

>emelie<

Vad tyckte alla som va i Mantorp om banan där??
Själv tyckte jag att den va rätt så svår (red Lätt klass, häst) men väldigt fin och rolig att rida!

Sv: Mantorp

Jag red 90 cm! Det var första gången jag red fälttävlan (debut!), tycker banan var jätte fin och vilka fräcka och roliga hinder!! :bump: Men banan var lite klurig tycker jag... lite upp & ner... men helt underbar att rida på :) :p

Terrängen tyckte ja va helt ok (eftersom ja va felfri i debutant D-ponny) ;)

Meen dressyren tyckte ja inte om :D Tycker ja fick för lite poäng :smirk: Hehehehe

Ja det kan man tycka, att man fick för lite poäng i dressyren alltså ;) Men måste säga att framridningen till både dressyren och terrängen var närmaste katastrofal, i all fall när jag red..

Jättebra tävling! Framridningen är alltid kaos men det funkar ändå på något sätt...Kul att se Hannes med Helia vilken dressyr 28,5 straff!!! Synd att lillasyster Tove föll av Mustang i terrängen som tur var gick det bra med både ryttare o häst. CNC* var mycket lättare än i våras, tråkigt att det var så få som red. Såg även någon ponnyryttare som köpt Lars Christenssons häst som säker ska försöka ta en plats i juniortruppen. :banana:

Ja framridningen var helt fruktansvärd till dressyren. Det borde funnits en till framridningsbana... eftersom det reds dressyr på 3 banor samtidigt och alla som red fram fick samsas om en enda bana.. Dåligt !

men så e de alltid i mantorp....bara att trängas och se glad ut, bättre tävling med kass framridning än ingen tävling alls...

att det var få som red * beror nog på att Udden var helgen före, och många ska väl till Bad Segeberg nästa helg....

PrinceFair skrev:
att det var få som red * beror nog på att Udden var helgen före, och många ska väl till Bad Segeberg nästa helg....
vissa har ju skadad hästar också :angel:

red dressyr en halvtimme igår första gången. Kunde inte använda benen överhuvudtaget utan att han exploderade och höll på att bli avbockad i när han skulle skrittas av på långa tyglar.

Tyckte det var en jättebra Lätt bana D-ponny. :)
Tyvärr fick jag två stopp :crazy:
Men det var skitkul ändå!!! :D :D :D :rofl: :rofl: :banana:
Men... snyfft det var sissta ft för mig den här sesongen :cry: :cry:

tävlade inte själv men var självklarty där och kollade, tyckte banorna verkade riktigt bra. ´Provhoppade några av de nya hindrena igår med Barris, han är inte så förtjust i kvistar på hindrena så han hoppade över dem, så det blev allt några rejäla språng, knäpp häst :p

Birke skrev:
Jättebra tävling! Framridningen är alltid kaos men det funkar ändå på något sätt...Kul att se Hannes med Helia vilken dressyr 28,5 straff!!! Synd att lillasyster Tove föll av Mustang i terrängen som tur var gick det bra med både ryttare o häst. CNC* var mycket lättare än i våras, tråkigt att det var så få som red. Såg även någon ponnyryttare som köpt Lars Christenssons häst som säker ska försöka ta en plats i juniortruppen. :banana:

fast om de skall in i truppen så borde de ju klara av en 100cm bättre än 60 straff på hinder i terrängen :crazy:

Fast jag tror nog inte h*n kommer in i truppen nästa år.
Dels så har h*n inte haft hästen så länge och man ska väll i allafall tagit sig runt *-ig och vad haf vet så har h*n bara ridit lätt ochdet har väll inte gott jätte bra

fälttävlansnisse skrev:
Dels så har h*n inte haft hästen så länge och man ska väll i allafall tagit sig runt *-ig och vad haf vet så har h*n bara ridit lätt ochdet har väll inte gott jätte bra
Hörrudu, kolla fakta innan du skriver på det där sättet. :mad:

Hon har ridit två lätta före Mantorp och har varit plac i alla starter inklusive två debutant. Det tycker inte jag är grund för att du ska tycka att det inte gått så bra. :mad:

Senast ändrad:

Fast man borde väl ändå säga att för att vara aktuell för landslaget så skall man iaf genomfört * med placering eller ** med bra resultat för det är det som kommer att krävas av ekipaget.

Hästen är ju dessutom inte jättekänd för att vara den bästa i banhoppning på lite högre nivå. Men en ny ryttare kan ju göra susen

LenaH skrev:
Hörrudu, kolla fakta innan du skriver på det där sättet. :mad:

Hon har ridit två lätta före Mantorp och har varit plac i alla starter inklusive två debutant. Det tycker inte jag är grund för att du ska tycka att det inte gått så bra. :mad:

och hon hade en riktigt bra dressyr.. :)
så där finns säkert en framtid

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka