aicha
Trådstartare
Sv: Mantorp 21 april
Håller helt med om det du skriver (!) och visst, nu fanns det ett alternativ som löste problemet för såna som oss (& flera andra). Men jag tyckte ändå att det var synd att det inte blev ett bättre hinder, som du skriver så är det nästan anridningen som är den största svårigheten i Mantorp - de kommer ut & ser det här stora fältet med massor av hinder, folk & andra hästar.
Jag tyckte själva stocken och vattnet att det var ett fint ihopp för 100 klass.
Såhär såg 100 klass vattnet ut i Trossnäs i höstas när jag red där med Pärlan dock har det vattnet en mkt bättre anridning, anridningen i Mantorp är mkt mer orytmisk och man får inget flyt och hästarna klickar inte in på vattnet eftersom det inte kommer rakt framför en utan man kommer först ur skogen , sen vänder man upp och har man inte en häst som tar tag i vattnet är det nog ganska kört kan jag tänka mig? På det viset blir det mkt svårare och inte helt optimalt för en 100 klass .... kan jag tycka. Men nu fanns det ju ett alternativ vilket löste det problemet så tja då får man kanske anse att det är ok ändå.
Trossnäs
Håller helt med om det du skriver (!) och visst, nu fanns det ett alternativ som löste problemet för såna som oss (& flera andra). Men jag tyckte ändå att det var synd att det inte blev ett bättre hinder, som du skriver så är det nästan anridningen som är den största svårigheten i Mantorp - de kommer ut & ser det här stora fältet med massor av hinder, folk & andra hästar.