Manskapssadlar? Hur bred är en 2?

J

Jiri

Hejsan,

Jag har blivit tipsad om att köpa en manskapssadel till min väldigt breda kallblodstravare. Han drar xxvid snart :eek: Nu har jag en thorowgood xvid och den börjar synas är för smal vid manken och bogpartiet. Grejen är den att jag älskade min förra manskapsadel men den blev alldeles alldeles för smal till min pålle, det var en A1.
Skulle en 2 passa? Jag menar kan det verkligen vara SÅ stor skillnad på en 1 och en 2, så att det skulle passa en xxvid häst?
Snälla ni som har lite koll på det där hjälp:(. Hade helst provat någon bara för att kolla men känner ingen i närheten, någon av er som finns i Göteborgstrakten?

Vänligen
Erika

Sv: Manskapssadlar? Hur bred är en 2?

Mitt råd är att prova sadeln. Då ges det mest 'korrekta' svaret :D

Jo, jag hade gjort det om jag fått...Men den måste skickas över hela Sverige typ :crazy:

Jag önskar att kanske lyckas hitta någon i Göteborgsområdet som hade en 2:a som jag bara fick prova så jag kunde veta om den storleken skulle passa

Ta kontakt med någon som kan hjälpa dig att mäta hästen; göra en "ryggprofil" av hans sadelläge - ståltråds/kartongmallar. :idea:

Får du inte se sadeln IRL, så be säljaren att mäta vidden?

Liknande trådar

L
Utrustning Hejsan! Jag märkte igår att min sadel inte längre passade på min foderhäst som har fått lite mer muskler runt manken sen jag tog hem...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Love_Maya
·
J
Ridning Hejsan, Har en kallblodstravare som jag det senaste året haft en dressyrsadel Thorowgood med koppjärn xvid till. Men nu har pållis...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 548
Senast: TheBlackOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar