Manschampo+om barbackasadel

arna

Trådstartare
Är kanske ute på fel sida men jag bara undrar vilket schampo som är lämpligast att använda för att få en haflingerman så vit och fin som möjligt. Ska visa fölis på lördag och man vill ju att hon ska vara så fin som möjligt. :D
Jag undrar också om det finns någon som använder barbackasadel?
Ska sätta igång fölis något rultiga mor och jag vill inte skaffa en "riktig" sadel åt henne förrän hon är i lite bättre form tänkte att en barbackavariant vore ett altrenativ under tiden/ Lisa

Senast ändrad:
Sv: Manschampo+om barbackasadel

Det finns ju speciella skimmelshampon, dom borde ju funka till din haflingers svans. En i stallet rekommenderar varmt hööks skimmelshampo!

Tack för tipset Amalia! Ska genast åka på en liten shoppingtur :D

Jag rekommenderar inte hööks skimmelschampo, då kan du lika gärna använda vilket annat schampo som helt. Men jag tycker att Quick silver schampot är det absolut bästa. :)

Använd INTE skimmelschampo med blåton till en haflinger, säger jag bara. En haflinger har ju lite gul ton naturligt i manen, och då kan det bli konstigt.

Bättre i så fall att använda vanligt hästschampoo, men göra dubbla schamponeringar!

Låter logiskt,tack för tipset .Var på Haflinger Riksutställning och allas manar var skinande vita.Frågade en tjej där hur hon hade fått manen så fin men det ville hon inte riktigt svara på, lite knepigt eller??/Lisa

Angående barbackapadd så kan jag tipsa om horsedreams barbackapadd i fårskinn. Den är jättemjuk och bekväm, har fästen för förbygel och svanskappa (om det skulle behövas, eftersom barbackapaddar är så platta kan de lätt glida om man ska göra mera avancerad klättring t.ex.), den har en upphöjning bak i sadeln (bara skumgummi; men det ger ändå lite stabilitet för ryttaren) och handtag ifall att det skulle behövas. Denna går att fästa stigläder och stigbyglar på.
Kostar ca. 1.900:- i min stad i alla fall, inklusive lamskinnsklädd sadelgjord.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 485
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 760
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
  • Uppdateringstråd #2