Mankammen skadad?

M

min_nalle

Igår upptäckte jag på min nya ponny att det blir som en nerförsbacke i mankammen.
Som om någon har tagit en tugga där.
Ingen skada syns och han har inte ont när jag trycker och känner.

Vad kan det vara?
Någon som vet?:confused:

Sv: Mankammen skadad?

Det kan inte vara lansmärket som du hittat? det som kallas för lansmärke är en nedbuktning precis framför manken, det varierar från häst till häst hur stort lansmärket är.

Sv: Mankammen skadad?

På bilden som grävdes fram i en annan tråd, ser ponnyn rätt spak ut. Om de är överbelastade under en lång tid kan musklerna framför manken bli så korta och spända att de får ett "landsmärke".

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31