Manikyr i stall?

smallsteps

Trådstartare
Hur klarar man av att behålla sina fina välgjorda, lackade naglar i ett stall längre tid än typ 3 sekunder?!
Någon på denna jord måste ju kunna kombinera långa naglar med hästar och jag är oerhört tacksam för alla tips jag kan få från personer som klarar denna bragd.
Eller kanske bara lite medlidande från någon som känner igen fenomenet?
 
Sv: Manikyr i stall?

Tyvärr kan du inte få några tips, men mitt medlidande.
Mina naglar går av hur lätt som helst ;[
 
Sv: Manikyr i stall?

lackade å långa naglar passar inte i ett stall.

vrf inte va i stallet först å göra iordning naglarna sen?
 
Sv: Manikyr i stall?

Handskar? Jätte bra faktiskt kan kännas osmidigt i början och kanske lite varmt på sommaren men när det är kyligare ute så funkar det ju:laugh:
 
Sv: Manikyr i stall?

Välmående naglar är starka naglar ;)
jag har långa naglar i stallet, visst händer det att de går av men inte speciellt ofta. Det är precis som med håret. Äter du rätt och naglarna får det som de behöver så kommer de att bli starka.

Sen flera lager nagellack gör att de också håller längre :)
 
Sv: Manikyr i stall?

Sen flera lager nagellack gör att de också håller längre :)

Precis. :) Jag har underlack, 2-3 lager nagellack och överlack. Fast ibland rubbas de också, speciellt när det slits bort längst ut. :mad:
När jag tar bort lacken känns det sjukt konstigt, jätteömt. Jag har vant mina naglar med myycket lack :D
 
Sv: Manikyr i stall?

Jag är väl en av dom som klarar av en del av den bragd nu nämner :)

Jag har långa naglar och måste allt som oftast fila ner dem för att de inte ska bli alltför långa. Mina naglar växer som ogräs och de går nästan aldrig av.

Den delen av din bragd som jag inte klarar av är välgjorda, fint lackade... Jag lackar aldrig mina naglar, har märkt att mina naglar går av lättare då. De blir liksom FÖR stumma för att ta upp smällarna, utan lack så är dom stenhårda men ändå så flexiga att de kan ta några smällar och då vika sig för trycket, utan att gå av. (Att tillägga så är jag inte någon ridskolatjej som bara är i stallet en gång i veckan, utan jag har egen häst och familjen har fler därtill med fölungar och allt, så mycket stryk får naglarna ta)

Det är väl att äta rätt, dricka ordentligt och sova ordentligt(tror jag iaf) för att få ordentligt hållbara naglar :) B-vitamin med!!! Du ger ju hästarna B-vitamin för deras hovar ;)
 
Sv: Manikyr i stall?

Långa naglar och stall funkar utmärkt! Jag har haft långa naglar sen jag var 10 är idag (huu) 36 och hållt på med hästar under hela tiden.. Även gått lantbruks skola och jobbat på en ridskola med 45 hästar. Det gäller att lacka bra med underlack, 1-3 lager färgat lack och överlack, är oxå bra att med några dagars mellanrum bättra på med överlack..
Tänk oxå på att lacken ska vara komplativa för det är inte alla märken som passar ihop..
Mina lackningar brukar hålla mellan 1-2 veckor men jag använder alltid handskar vid ridning , höskörd, diskning och div grovjobb.. Bara höra av dig om du behöver några tips, är inte bara hästtjej och "bondmora" utan även nagelteknolog:)
 
Sv: Manikyr i stall?

Har en kompis i klubben som har lösnaglar och rider. Inga problem alls. Men som sagt man får ha en fungerande längd!
 
Sv: Manikyr i stall?

Nej, handskar behöver inte jag iallafall :) vet inte varför mina naglar sitter så sjukt bra, dom går aldrig av :O men ett hett tips från mig är att ha ordentligt med nagellack! ett baslack, själva nagellacket 1-2 varv och sedan ett överlack. Och så får man komma ihåg att sköta händerna också; smörja in nagelbanden, hålla efter naglarna osv så att dom mår bra ;)
 
Sv: Manikyr i stall?

HELT ot nu men det är 10:e gången jag ser rubriken och läser "Mimikry i stall" :o lika förvånad varje gång för jag tänker att vad 17 ska de dit och göra? :rofl:
//lillvirr, mimikrytok
 
Sv: Manikyr i stall?

jag har sån himla tur att mina naglar är stenhårda, går sällan av :O dock slits sjävla utsmyckningen på naglarna väldigt lätt.. men jag har fått den uppfattningen att naglarna håller bättre med nagellack :O sen finns det ju även ngt speciellt lack som förstärker naglarnas hållbarhet.. vet dock inte vart det finns eller vad det heter, det e mor som brukar köpa. men tror det är lite glasfibrer i eller ngt liknande...
 
Sv: Manikyr i stall?

Skinnhandskar! Kan säga att i stallet går naglarna sällan av för mig men när jag rider däremot... Om hästen rycker till och jag snabbt måste samla tyglarna eller liknande flyger det nästan alltid en nagel :p Med handskar går det dock finfint.

(Har också fått tagel som skar upp under nageln när jag ramlade av och försökte få tag på manen för att slippa ramla av. Också en anledning att ha handskar för det var INTE skönt)
 
Sv: Manikyr i stall?

Dels tror jag att man behöver ha hyfsat starka naglar av naturen men sen är det bara att måla, måla och måla! Lacket gör de starka (iaf mina) och dessutom bör man fila till runda kanter.

www


www


/Petra som har hyfsat långa naglar och försöker vara försiktig :D
 
Sv: Manikyr i stall?

men de på bilden ser ju fake ut, varför måla insidan av tummnageln röd?

Bra fake skulle jag väll tipsa om.
Jag klipper ner mina, tycker att de är ivägen och bakterie härder som långa, not my cup of tea.
 
Sv: Manikyr i stall?

De är 100% äkta..
Jag målar insidan av naglarna också emellanåt, om jag ska ha nån speciell målning på de eller liknande.
 
Sv: Manikyr i stall?

Jag har haft långa naglar hela sommaren och det har gått bra för att jag inte jobbat på mitt jobb (bär mycket och bryter dem ofta då) :p

I stallet är det inga problem att ha dem iaf. Idag fick jag sorgligt nog klippa ner dem lite då jag ska jobba 3½ v innan jag börjar plugga. Då kanske de kan få bli långa och fina igen. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
978
  • Artikel
Dagbok Det börjar bli dags, det är bara att inse att vi inte har så lång tid kvar tillsammans men bara tanken på det är så oerhört tung. Att...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 216
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp