dressyrglasyr
Trådstartare
Sedan januari har jag sparat på min hästs man och den börjar bli riktigt lång(ca3dm) nu!
Ligger en kväll som denna och funderar på vad jag ska göra: Klippa eller rycka manen??? Behöver råd från erfarna och kunniga människor hahaha Ilandsproblem va?
Nämen jag har alltid ryckt manen men har på det senaste börjat att tycka att det är fult, blir så spretigt,slitet och ojämt!
Dessutom är jag ett stort fan av knopping, då är det ju bäst med klippt man...
Dock tycker jag även att det är gräsligt när klippta manar blir såhär tjocka och "avhuggna"....
Hästen jag äger har en tunn man som jag inte vill ska bli tjock
Vet ni nån bra kombination eller vad tycker ni är bäst?? Kanske man kan rycka lite och klippa litee?
Hur gör ni med era hästar?
Tacksam för svar!
Mvh Maria
Ligger en kväll som denna och funderar på vad jag ska göra: Klippa eller rycka manen??? Behöver råd från erfarna och kunniga människor hahaha Ilandsproblem va?
Nämen jag har alltid ryckt manen men har på det senaste börjat att tycka att det är fult, blir så spretigt,slitet och ojämt!
Dessutom är jag ett stort fan av knopping, då är det ju bäst med klippt man...
Dock tycker jag även att det är gräsligt när klippta manar blir såhär tjocka och "avhuggna"....
Hästen jag äger har en tunn man som jag inte vill ska bli tjock
Vet ni nån bra kombination eller vad tycker ni är bäst?? Kanske man kan rycka lite och klippa litee?
Hur gör ni med era hästar?
Tacksam för svar!
Mvh Maria