• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mabuse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 167

Mabuse

Trådstartare
Såg i hingstförteckningen att en hingst efter Manfield ska visas. Vad är det för hingst? Stam?

e. Glendale - Renville - Nimmerdor - Farnese.

Glendale dog för ett år sedan, och var efter Nimmerdor - Marco Polo.
Manfield är således linjeavlad på Nimmerdor och Farn.
Majim G kommer ifrån samma stofamilj som Glendale...

Jag kommer att betäcka med Manfield i framtidenn när det passar. Det verkar ju som att ägarna inte har planer på att sälja, vilket gläder mig. Men får de pengar nog så vet man ju aldrig...
Han har en fantastisk stam, och stolinjer som gör en grön av avund.
Hoppar supert själv.
Kanske han blir mer i ropet nu när Roffe rider honom ett tag??

Är sugen att åka ned och se hingsten e. honom på bruksprovet.
Spännande!

mvh

Det är en artikel i senaste numret av Ridsport om Helena där det står lite om honom.

Han är tydligen (enligt artikeln) den hingst som fått högst poäng på bruksprovet någonsin? :confused:

Jag tror jag sett honom på hingstvisning någon gång och fick ett intryck av en ganska stor klumpig sak. Men jag kan ha blandat ihop honom med någon också...

Stammen är ju faktiskt rätt intressant!

/C

Han blev godkänd i bruksprovet 1999, men hade endast AB till 2004, så det är väl därför han ska fram igen.

Jo jag läste den artikeln, Är det inte lite märkligt att ha ett fönster från sin lägenhet in i ridhuset?? Eller som dom sa allt i samma byggnad för att slippa gå ut??

Det tycker jag var en ball idé, att bygga allt i samma hus! Coolt! Men intressant att se hingsten efter Manfield undrar varför den inte blev så populär?

Om jag säger som så, de hade inte så mkt pengar kvar efter att ha byggt anläggningen.....
Annars så vet jag att de skulle ha byggt ett hus.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
21
· Visningar
1 450
Senast: cili
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 598
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10