Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det gör det inte. Tålamod.Jag klippte manen på min foderponny lite för kort, vilket resulterade att en del av manen inte växte ut igen, medans andra delar växer som vanligt? Finns det någon huskur eller något jag kan göra för att få den att växa ut igen?
Tack på förhand
Vad har du för källa på det?B vitamin.
Hjälper bland annat att bygga upp manen o bli starkare/friskare och snabbar på utväxten något.
Manen slutar inte växa på grund av klippning. Mer troligt är att det korta partiet slits av täcken eller annan utrustning eller att ponnyn kliar sig. Den kortklippta längden kan göra manen mer känslig för sådant men som sagt, den slutar inte växa.Jag klippte manen på min foderponny lite för kort, vilket resulterade att en del av manen inte växte ut igen, medans andra delar växer som vanligt? Finns det någon huskur eller något jag kan göra för att få den att växa ut igen?
Tack på förhand
Främst erfarenhet. Funkar oxå fint för att stärka hovarna och skynda på fällning/färbättra pälskvalitet överlag.Vad har du för källa på det?
B-vitamin-tillskott och dess eventuella effekter på häst är väldigt dåligt beforskat. Det är naivt att tro att det är studieresultat som ligger bakom framtagande av en mängd tillskott och preparat, det är främst kommersiella intressen som i bästa fall har någon slags förankring i vetenskap.Främst erfarenhet. Funkar oxå fint för att stärka hovarna och skynda på fällning/färbättra pälskvalitet överlag.
Har använt på både häst o hund i 15 år med goda resultat.
Finns säkert någon studie att läsa om man är intresserad med tanke på alla tillskott som finns, brukar ligga studier bakom framtagandet av dem.
Grejen är ju att det inte gör det, ibland tar man tex studier på människa och bara rakt av applicerar dem på häst. Just b-vitamin är något man ofta gärna använder av gammal vana men som mig veterligen inte kunnat bevisas effekt av vetenskapligt. Antagligen för att man använde foderjäst och trodde det var b-vitamin som hjälpte när det mer troligt var proteintillskottet som stod för effekten. Så jag var nyfiken på om du hade någon riktig källa, eftersom det verkar lite skralt med såna vad gäller just b-vitamin.Främst erfarenhet. Funkar oxå fint för att stärka hovarna och skynda på fällning/färbättra pälskvalitet överlag.
Har använt på både häst o hund i 15 år med goda resultat.
Finns säkert någon studie att läsa om man är intresserad med tanke på alla tillskott som finns, brukar ligga studier bakom framtagandet av dem.
Jag fick tipset för hund när jag började med egen hund och testade även på häst. Och har fått bättre resultat med än utan. Så jag har inte kännt något behov att leta efter studier helt enkelt.Grejen är ju att det inte gör det, ibland tar man tex studier på människa och bara rakt av applicerar dem på häst. Just b-vitamin är något man ofta gärna använder av gammal vana men som mig veterligen inte kunnat bevisas effekt av vetenskapligt. Antagligen för att man använde foderjäst och trodde det var b-vitamin som hjälpte när det mer troligt var proteintillskottet som stod för effekten. Så jag var nyfiken på om du hade någon riktig källa, eftersom det verkar lite skralt med såna vad gäller just b-vitamin.
Saker influencers testar på uppdrag av tillverkare/försäljare har en tendens att ha en lite färgad bild av det hela.Är det någon som har testat det nya anti-skav stiftet från The Skin Agent ? Systrarna Elfstrand har testat det i några månader och det verkar ha hjälpt deras hästar. Lyssna på deras recension här: Horse & Hound Anti Chafe stick Låter super!
Det är klart ibland, men men jag har alltid haft en känsla för att just de inte jobbar med produkter som de inte gillar på riktigt. Men det var därför jag undrade om det är någon annan som har provat stiftet? Skulle vara intressant att höra från flera :-)Saker influencers testar på uppdrag av tillverkare/försäljare har en tendens att ha en lite färgad bild av det hela.
Om du vill motverka skav kan du spraya pälsglans på den ytan. Funkar bra!Är det någon som har testat det nya anti-skav stiftet från The Skin Agent ? Systrarna Elfstrand har testat det i några månader och det verkar ha hjälpt deras hästar. Lyssna på deras recension här: Horse & Hound Anti Chafe stick Låter super!