Manduca eller trikåsjal?

MittNyaJag

Trådstartare
Om man bara ska ha ett alternativ, ska man satsa på en manduca eller en sjal då?
Vad är "behändigast" när man inte vet var man vill ha? :)
Jag hade tänkt skaffa en trikåsjal men det kom precis ut en annons på en begagnad manduca i orten där jag pluggar så nu blev jag fundersam. :)
Vad har ni för erfarenheter/rekomendationer?

Det kommer ju antagligen bosätta sig fler bärredskap här hemma men såhär till att börja med?

Det jag känner talar för manducans fördel är att den kanske är "coolare" än en sjal och sambon då kanske kan tänka sig använda den. Samtidigt tycker ju jag att det verkar väldigt mysigt med sjalen...

*velig*

Sv: Manduca eller trikåsjal?

Jag älskar min manduca sele!
Det har verkligen vart en räddning för oss eftersom att sonen gärna vill bli buren.
Den är super skön att bära i tycker jag, trotts min rygg/nackskada kan jag bära länge trotts att sonen är 8 månader nu och väger 8 kg.

Ni kan inte köpa båda två och använda båda?
Pröva sig fram och se vilken ni gillar bäst. Det går ju att sälja vidare sedan när man använt klart de.

Jo, det är klart vi kan... men jag försökte vara ekonomisk ett ögonblick. ;):angel:

Nu såg jag att det kommit ut två annonser på manduca på samma ort. :)
500-600:-, är det ok för en begagnad?

Båda säger jag. :D
De mysiga med trikåsjal i början med en liten, liten pyttebebis skulle jag inte vilja byta bort mot något i hela världen! :love:
Men Manducan går ju att använda från start också (vi köpte inte vår förrän han var 3-4 månader..) och sen i flera år så det är ju en bättre investering. Å andra sidan kan du sälja trikåsjalen när du är klar med den och få igen en del av pengarna. :)

Gör som känns bäst för dig! :laugh:

500-600 tycker jag låter som ett bra pris, lite beroende på färg och skick förstås. :)
Annars finns de ju endel färger på mellandagsrea nu. ;)

det fanns en svart och en röd och de verkade bara vara använda ett fåtal gånger. :)
Men sen började jag ju söka på nätet och hittar alla fina limited editions... :angel::love:

Hmmm... Det är en helt ny värld av prylar som öppnar sig när man får barn... :D

Det beror på vad ni har för behov.
Bäras för att trösta eller bära ute för att transportera?
Inomhus är sjal bäst för den är bekväm att röra sig i (böja sig framåt, sitta osv) medans en sele alltid är stelare och man blir mindre rörlig. Selen kommer hålla länge och är superbra när man ska bära ute, gå i affärer osv. Den plockar man ju också av och på snabbt, om man ska in med bebben i bilstolen och sen i selen igen när man är ute och far.

Jag har en Marimekko trikåsjal och en Manduca bärsele (kona coffee :love:), bebben är 2 månader.
Sjalen används inomhus, selen utomhus!

Se, det är sån här information man vill ha! :D
Man kan lära sig allt på buke! :rofl:

Då slänger jag nog iväg ett mail till någon av de med selarna iaf. Får nog bli både och. :D

Nu mailade jag på den svarta selen. :)
Känns mer användbart än en röd.

Blir ju jättebra, då kan sambon bära barn nummer ett i manducan och jag kan bära barn nummer två i sjalen sen... :angel:

Vår son vägrade sitta i Manducan. Han var nästan halvåret innan han kunde sitta i den. Jag har burit honom i sjal tills han var 8 månader eller nått sånt. Nu bär jag honom i princip aldrig.

Man kan bära framåtvänd i sjal också. Det var bra när han var 4 månder och skulle bli buren dygnet runt och titta på saker i bokyllan etc.

Men mitt barn kommer vara en ängel som alltid vill sitta i sjalen/selen och/eller ligga i vagnen... :angel:

Det är väl fritt att önska?
Jag kommer dessutom få en snabb och smärtfri förlossning utan att spricka det minsta... :rofl:

Rackarns.
Den svarta var redan såld!

Vet inte riktigt om jag vill ha en röd.. Då lägger jag nog några hundra till och får en i någon annan färg... Nåväl, värt ett försök. :)

Om du ska köpa en ny manduca så kanske det är läge att passa på nu?!
Jag har hört att de ska höja priset på de:-(

I början tyckte jag att manducan var lite svår att få på sig själv men med lite övning så går det bra. Kan vara bra att veta så att man inte ger upp för fort.
Ett annat tips är att bära med korsade remmar, det tycker i alla fall jag är mycket mer bekvämt men det kanske är en smaksak?

kl

Själv beställde jag en manduca igår innan nya året =) Det blev en i färgen petrol, tycker att den är jättefin!

Jag har en granne som jag kan låna en trikåsjal av, så kan jag känna och se om jag vill ha en, annars får det räcka med manducan. Har en BB också som jag tänkte ha som stallsele lite senare. Min man är allergisk och därför kan jag inte ha manducan i stallet om jag inte vill hålla på och tvätta den varje dag, vilket ju vore synd... Ska införskaffa en stallvagn också nu i dagarna (får köpa en billigt av en vän).

//julia

Jag hade först en sjal (Tricot Slen) men bytte sedan till en Manduca bärsele. Det var alldeles för gormigt med sjal, och min man vägrade använda den. Vi trivs alla tre superbra med Manduca :).

Åh vad svårt det är när man inte vet vad man kommer tycka om!

Nu hittade jag en manduca ice/rose för 790:- på rea som jag funderar på att beställa. Bra pris för en ny om inte annat. :)
Då är frågan om jag ska beställa med en trikåsjal oxå eller inte...

Är det egentligen någon skillnad på alla olika trikåsjalar?
Cuddly wrap, är den "bra"? :)

Det finns ju så många olika så man blir aldeles matt av att googla på dem!

min favorit bärmässigt är bali baby stretch, men den har dem bytt namn på precis och jag minns inte det nya namnet.. *Nevin hjääälp, orkar inte googla*

Hoppediz trikå är en prisvärd jättebra trikåsjal :)

Vad är det för skillnad på de olika sjalarna då?
Vad ligger de i för prisklass?
Denna jag hittade nu kostar 499 på rea, 620 i vanliga fall. Gjord i ekologisk bomull med avsmalnande ändar... 54 cm bred och 5,7 meter lång.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka