Manduca bärsele

Ishtar

Trådstartare
Idag har jag provat denna och tycker den verkar superbra!!!
Har tur som bor nära en internetshop där man är välkommen in en dag i veckan för provning. :laugh:

De skulle få in både den helsvarta och den nya begränsade upplagan KonaCoffee som verkar skitsnygg. Vet ju att ni är ett par här inne som kör med manduca. Jag har BF 11/11 och kommer önska detta i present, har meddelat svärmor och mamma att jag vill ha någon av dessa färgerna.

manduca_svart.jpg

manduca_1.jpg

konacoffee.jpg

Hoppas nu bebis gillar bli buren, om inte verkar det lätt att få dem sålda. Senaste två månaderna har jag spanat efter Manduca på Blocket och Tradera men har inte sett en enda till salu!

Är lite sugen på att fixa en töjbar mysig sjal till den första tiden, även om Manducan funkar på spädbarn, vad tror ni om det? Jag får ju en vinterbebis och hittade fleecesjalar i denna butik, de verkar jättemysiga. Jag syr hundtäcken och har alltid massa fleece hemma så jag tror jag gör en egen. Men då måste jag nog köpa en ny bit, 5 meter ska den nog vara. Fleece behöver faktiskt inget kantband eller ens kantsöm så jag kan ju bara klippa ut en bärsjal och sen sy hundtäcken av resten! :idea:

Sv: Manduca bärsele

Idag har jag provat denna och tycker den verkar superbra!!!
Har tur som bor nära en internetshop där man är välkommen in en dag i veckan för provning. :laugh:
Det är riktigt super bra att få komma dit och prova! :laugh:
Vi fick ju den chansen också,
även om det inte var det här märket.
Himla tur det för den jag hade ställt in mig på passade inte mig alls.

Är lite sugen på en Manduca när nästa tittar ut,
ja när den blir lite äldre kanske, ska testa om den nye lille
och jag kan stå ut med elastisksjal den här gången då :angel:
Nuvarande avskydde sjal, men älskar bärselen.

Hoppas du får en som gillar det! :banana:

Om du frågar nevin kan man aldrig få för många sjalar! :D

Självklart ska du ha både en trikåsjal och en Manduca, det finns många timmar att bära!

Jag har en Manduca och är jättenöjd!

Fleece är ju ganska stretchigt åt båda håll, jag kör på det.
Kollade även in deras bärskydd, inte så dyrt med 300 för den men man kan ju sy en enkel variant själv också. Hon sa att många syr själva, behövs egentligen bara en stor rektangulär fleecebit med knytband. Om man ids kan man ju sy på ett vindtätt yttertyg också.

Jag hade min gravidjacka (en vanlig täckjacka i storlek 44) utanpå sjalen, den passade lika bra då som när han låg inne i magen :D

Regnar det kan man ha paraply, det är det enklaste.

Jag har sytt min sjal själv och så sydde vi en Mei Tai också men jag har aldrig använt den. Än.

Åh vad härligt att du ska få en Manduca :laugh:!! Om jag vore du skulle jag välja KonaCoffe, den är skitsnygg tycker jag, har den svarta och tycker att den är lite mesig eller hur man ska säga! Min Kona är på väg till mig i skrivande stund, har en Petrol hemma och letar efter en Limited Edition Lemon
Grass med.

Trikåsjal är ett bra bärdon med ja, det köpte jag mig en här nu i somras till nya lille killen! Det ska inhandlas en till så jag har att byta med, det måste ju tvättas ibland med :D Fick en sjal häromdagen med, den är så vacker så jag nästan grät! Jag använder mina sjalar som asscessoarer nästan, ovanpå att de är bra att bära i. (just nu bär jag enbart i Manduca om det är längre stunder, pga att jag har lättare att få upp honom på ryggen med den)

Lingonben: Skillnaden är inte så stor, det är mest vad du tycker känns bra och vad du tycker om. De är ganska lika varandra i uppbyggnaden, men de passar lite olika till olika personer.

/13 bärdon hemma, 1 till på väg!

Jag har inte fått min baby ännu men en vit manduca och ett brunt/beige bärskydd deluxe väntar här hemma :love: Tog vit eftersom jag hört de färgade kan blekna lite efter tvätt. och så kan man färga om :idea:

Jag bär fortfarande bara i sjal. Jag får ont i ryggen direkt av Manducan. När sonen var mindre gallskrek han som att han fick superont av att sitta i Manducan. Nu går det något bättre, men han kan fortfarande inte bresa tillräckligt så han sitter med ena benet hängande ned och andra rakt ut. (Då blir det att han inte bresar så mycket)

Åh vad härligt att du ska få en Manduca :laugh:!! Om jag vore du skulle jag välja KonaCoffe, den är skitsnygg tycker jag, har den svarta och tycker att den är lite mesig eller hur man ska säga! Min Kona är på väg till mig i skrivande stund, har en Petrol hemma och letar efter en Limited Edition Lemon
Grass med.

Trikåsjal är ett bra bärdon med ja, det köpte jag mig en här nu i somras till nya lille killen! Det ska inhandlas en till så jag har att byta med, det måste ju tvättas ibland med :D Fick en sjal häromdagen med, den är så vacker så jag nästan grät! Jag använder mina sjalar som asscessoarer nästan, ovanpå att de är bra att bära i. (just nu bär jag enbart i Manduca om det är längre stunder, pga att jag har lättare att få upp honom på ryggen med den)

Lingonben: Skillnaden är inte så stor, det är mest vad du tycker känns bra och vad du tycker om. De är ganska lika varandra i uppbyggnaden, men de passar lite olika till olika personer.

/13 bärdon hemma, 1 till på väg!

Jag klämde på en Lemon Grass där jag var, eller är det en begagnad du är ute efter? Annars kan jag dra ett PM till dig så får du veta var denna söta färg finns kvar. Så somrig och ser ungefär ut som en isglass! :D :d

Nu vet jag ju inte om jag får en sele, men har önskat den bruna i första hand o den svarta i andra. Vet ju inte hur mkt de vill lägga ut... Provade även ett bärskydd deluxe, det svarta med beiget foder, och det verkar vara en väldigt bra grej också! Men kanske onödigt att skaffa innan man vet hur mycket användning det blir av selen. Första gångerna kan man ju bara ta en filt eller nåt.

Ja, jag tänker också på isglass när jag ser den. Jag skulle vilja ha en helt ny, men efter sommarens alla inköp får jag nog leta begangad, annars kommer min sambo bli tokig på mig - han undrar vad vi ska med alla dessa sjalar och selar till, han vet iofs inte ens om att jag letar efter den gula..... än.....:D Fast den kostar lika mycket som den bruna, så jag förstår honom lite, lite..... kasnke :angel:

Jag ska faktiskt skaffa ett bärskydd tilld en här vintern, är trött på min tråkiga poncho... Det är inte fel att ha något bra över sig, särskilt om man tänker vara ute mycket. Anväänder man den lite kan man ju alltid sälja det, tex på sjalbarn.se

Aha, lycka till då!
Jag har som sagt inte sett en enda Manduca till salu. Då har jag kollat Blocket, Tradera, Ebay och Sjalbarn under 1-2 månader! Beco däremot säljs ju en del, men selar och sjalar verkar ha bra andrahandsvärde. En ny Beco Butterfly kostar vad - 1300? Och säljs för typ 1000 begagnat, vilket jag tycker är hur dyrt som helst!

Då kan du inte letat så bra bland sjalbarns annonser för jag har sett flera, i olika färger. ;)

PÅ sjalbarn har jag hittat ganska många Manduca, senast igår var det fler. Men tyvärr i Petrol eller svart och jag vill ju ha Lemon Grass--- Det fanns en förra vecka men hon ångrade sig, vilket jag förstår ;)

PÅ sjalbarn har jag hittat ganska många Manduca, senast igår var det fler. Men tyvärr i Petrol eller svart och jag vill ju ha Lemon Grass--- Det fanns en förra vecka men hon ångrade sig, vilket jag förstår ;)

Jag har nog inte kommit in i sjalbarn.se helt, verkar missa massor där.
Ja, ja men nu när jag har önskat den gör det ju inget, de kan gott köpa en ny. ;)

Om du ska ha sjalen inne mkt skulle jag nog hellre satsat på en begagnad trikåsjal än en fleecesjal, iaf om ni har lite varmare inne.
Min favvis i början var sino men den var inte skön så länge, sen var marimekkon och bali baby stretchen bäst :) Skulle jag satsa på bara en trikåsjal så skulle det bli någon av de senare jag skrev om.

Annars brukar en stor vanlig jacka räcka långt, tex jackan man haft som höggravid :)
Det blir jättemysigt med trikåsjal (mössa, vantar och sockor på bebis om det är kallt, plus de vanliga innekläderna), och så en stor jacka över mamma (eller pappa) och bebis :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka