Månadskostad?

Sv: Månadskostad?

Oj, är det sisaldelen han sliter ut eller tygdelarna? Det går ju att byta ut, lite billigare;)

Oj inte mer.... Nå då får det bli en sån i vårt hushåll också! :bump:

(jag trodde de kostade minst det dubbla :D)

Min katt äter för tillfället Mjau torrfoder (det är det som duger), hon äter ungefär en säck/månad, kostar 45 kr.
Kattsand kan jag knappt räkna med, trots att hon inte är ute mer än 2-3 timmar/dag så går hon inte på lådan mer än 1-2 ggr/vecka.
Eftersom hon använder den så sällan kör jag med Katty, en säck kostar kappt 20 kr och det räcker lääänge.

Hon har nyligen fått ett Ebay-träd, ca 800 kr.
Sen ska jag köpa en ny låda när vi flyttar (hon har vuxit ur sin Dogman-låda), eftersom jag vill ha en rejäl så räknar jag på 3-400 kr.

Hon är billig i drift :p
Däremot har jag lagt ut väldigt många tusenlappar på henne hos veterinären - men ack vad hon är värd det! :love:

Japps, de hamnar på lokala sopstationen. När jag kollat har det kostat lika mkt att 'reparera' dem som köpa nya i princip.

Lär bli grym frakt för det, men ska försöka komma ihåg. I år kör vi 'klöstunna' dock istället för träd. Mer material att kloa sönder på det.

Varför är peewee-lådan bättre än vanliga? Googlade och hittade en del info, men förstår egentligen inte hur det skulle vara bättre än en vanlig låda..
Vad kostar peewees strö?

Jag använder bränslepellets i min. 16 liter kostar 50-60 kronor.
Jag klarade inte av dammet från kattsanden, samt att man hade sand överallt! Höll på bli tokig.
Pellets i vanlig toalåda är dock ingen höjdare. När katten kissar ligger ju urinet kvar bland ströet, och mer blöts ner och faller sönder = sågspån i hela lådan efter bara nån/några dar.

Varför är peewee-lådan bättre än vanliga? Googlade och hittade en del info, men förstår egentligen inte hur det skulle vara bättre än en vanlig låda..
Vad kostar peewees strö?

Framförallt av ekonomiska skäl. Bra bentonitsand kostar flera hundar kr i månaden om man har flera katter, Peewees egna strö kostar 125 kr för en stor säck som räcker ett par månader, man kan lika gärna använda eldningspellets som kostar nästan ingenting. Dessutom dammar det inte, det luktar inte kiss, man får inte sand i hela lägenheten och det är miljövänligt.

Du övertalade mig! Haha!

Brukar PW finnas i vanliga "fysiska" djuraffärer? Jag gillar att klämma och känna..

Äh, till och med jag började ju bli nyfiken på peewee, men så fanns den inte med tak =/

Har du tak för hundarnas skull eller för skvättskydd? Det är ju enkelt att bygga en egen hundsäker låda och något skvättskyd behövs inte, den höga lådan är riktigt djup.

Du övertalade mig! Haha!

Brukar PW finnas i vanliga "fysiska" djuraffärer? Jag gillar att klämma och känna..

Ja, ibland men inte i alla. Jag tycker att själva lådan är lite "sladdrig" plasten är inte så styv lixom. Men annars tycker jag att den verkar ok. Den finns hos foderbilen i alla fall.
Mina katter gillar den dock inte men vi trälar på:D

har två katter. dom äter "Mica Beef" ca 600 kr för 20 kg med hemfrakt. och det räcker i ca 4 månader.sen får dom burkmat då och då. kattsanden varrierar.

Jag har 2 arkeologer här, och låga lådor. Visst, lite pellets hamnar utanför men de sprider sig ju inte och är lätta lägga tillbaka.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka