Man kan ju rida western på alla hästar.....

Ä

Änglahäst

...och därför skulle jag vilja att ni berättar lite om olika raser och framgångar, gärna lite udda så folk kan se att man inte behöver ha en amerikansk ras.
Själv har jag en travare, en tinker korsning och en paint.
Travaren omskolade jag till w-häst. Allt har gått kanon, hon är smidig, lydig och allert. Har varit på träningstävlingar och D-tävlingar med henne. Tyvärr så kom vi på att hon inte fungerar när det blir rörigt med massor med hästar och folk. Hon blir så okonsentrerad att inget funkar. Jag tänkte i två år, att hon vänjer sig om hon får lite tid på sig. Men hon och jag har "diskuterat" igenom situationen och vi kom fram till att hon får vara promenad/sällskapshäst i framtiden. Det var ganska roligt då vi var på en ganska stor D-tävling, (70 startande) då kom det fram en dam till mig och berömde mig för att jag hade en sån välriden häst. Hon hade sett oss på framridningsbanan. Tack sa jag, och log. Vad är det för ras? Är det en fullblodskorsning frågade damen. Det är en travare svarade jag. (Väntade mig att hon skulle säga som alla andra. Hon ser inte ut som en travare.) Men hon sa bara vilken fin travhäst och så duktig. Tävlingen gick inget vidare, men vi hade nog snabbast tid.
Änglahäst

Sv: Man kan ju rida western på alla hästar.....

Hej! Jag har en fjording. Är ganska ny inom western men det är ju så kul! Men där jag bor finns inga andra som ägnar sig åt western/n h, så det står lite stilla ibland. Och fjordingen, hon är 200 % dynamit... Någon tävling har det inte blivit, jag har inte den möjligheten. Men vi har kul ändå: )

Har en korsning mellan ardenner o arab, 75% arab. Hon är jätte duktig o framgångsrika ryttare har ridit henne o sagt att hon är BRA!:love: Inte behövs det en dyr quarter inte, en skogsmulle från norr duger utmärkt :p

Jag rider på en fjording..
började med western förra året i april typ..
och förra året tävalde jag två ggr..
första tävlingen var i Göteborg, där tävlade
jag i western riding och Western Horsemanship
i ridingen kom jag 4/14 och horsemanship 7/17
Så det var jag ganska nöjd med eftersom det
var första tävlngen!
Måste ju få skryta lite.. :o)

Sen lite senare på året så tävlande jag i trail
och western riding..
Fyra i trailen och diskad i ridingen för att
jag red fel väg:angel:...

Men det är skit kul!! är verkligen fast vid westernridning!!

Alla raser passar fast till en del grenar behövs
ju snabba hästar och dår är det oftast bäst
med westernraser..

Och även i vissa grenar får man ju inte ha
någon annan ras än tex. paint

Inte för o bråka;) Men får man inte ha vilken häst som helst i alla GRENAR, men på vissa speciella RASshower gäller en spec ras!?

Jodå, det får man, men på en del tävlingar lägger man in paintklasser och så vitt jag vet får då bara paints starta...
Är ju inte bara westernhästar som är snabba, vet då ett flertal travare, araber och ponnyer som gott skulle platsa i fartgrenar;) :banana:

skötte en sån korsning förut som vi eg skulle köpa men hon gick inte igenom bes. En fux med strimma och vita srumpor bak tror jag, ev fram också. Saffina hette hon:)

jag är helt ny inom western, endast ridigt typ ca 7 lektioner (varav två teori) men jag hade tänkt och börja lite med mitt sto som är ett Lettiskt halvblod:p

Jag Vill Se Bilder!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy, va söt hon är!!!
Har en riktigt fin en (tycker jag!) ute i stallet oxå (förutom shettisen då...) men hon vill verkligen inte göra sig på bild.... :crazy: (fast hon är ingen ovanlig korsning...renrasigt Quarter....:o )
Däremot hade jag en arab/connemara vallack på foder för ett år sedan, det var en riktig going!!!

Tackar, hon är riktigt gullig :love: Hon blir ofta bra på kort, hemma har vi en annan häst som ser risig ut så fort kameran åker fram:smirk:

Jag red en fjording innan med bra resultat i dom flesta grenarna!

Hur skickar man in en bild?

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka