Man blir lite varm om hjärtat!

Tassetass

Trådstartare
I fredags upptäcktes en liten kattunge som satt fast i ett rör långt under marken. Med hjälp av privatpersoner, Djurskyddet Umeå, Securitas och VVS-företaget Swoosh kunde man till slut rädda lilla Swooshi. :D Jag läste första artikeln redan i fredags och har följt utvecklingen under helgen, blev så himla glad när jag såg att de fått fram den lilla rackaren!

http://www.vk.se/Article.jsp?article=361441 (första artikeln)

http://www.vk.se/Article.jsp?article=361514 (andra artikeln)

http://www.vk.se/Article.jsp?article=361655 (video)

Varm om hjärtat blir jag förstås av alla frivilliga som hjälpte kattstackaren, men lika förbannad blir jag av att det faktiskt är någons fel att katten hamnade där till att börja med. Troligtvis är det någon hemlös katt som fått ungar, för om ungen fötts inomhus med en vettig matte och/eller husse hade han ju inte hamnat där.

Förhoppningsvis får den lilla gynnaren ett gott hem nu, jag är ju svag för sköldisar så om jag inte redan hade haft två stycken hade han fått flytta till mig. :D

MVH Jenny
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Vilken solskenshistoria! :) (fast sköldpadda är han inte ;) )
Häftiga ögon han har :love:
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Sådant här ger mej hopp om mänskligheten :laugh: Så härligt att få läsa om människor som gör sitt bästa att rädda fast det i mångas ögon bara är en katt.
Jag hoppas att katten får ett bra livslångt hem och slipper irra bort sig mer på olika vis i livet.
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Hade det varit en sköldpadda så hade det varit en hon ;)
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Det behövs fler sådana här lyckliga historier i tidningarna, man får hopp för mänskligheten!
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Hade det varit en sköldpadda så hade det varit en hon ;)

Hanar kan vara sköldpaddor, men det är inte särskilt relevant för tråden. :p

Vet iofs inte ens om det var en hona eller hane, blev att jag skrev "han" av bara farten. :D
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Det behövs fler sådana här lyckliga historier i tidningarna, man får hopp för mänskligheten!

Visst blir man lite hoppfull!

Blev så full i skratt idag när en Swoosh-bil åkte förbi, då var det flera som vinkade mot bilen och gjorde tummen upp. :D Vadå bra reklam? ;)
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Hanar kan vara sköldpaddor, men det är inte särskilt relevant för tråden. :p

Vet iofs inte ens om det var en hona eller hane, blev att jag skrev "han" av bara farten. :D

I din sista länk står det att det är en han ;)
För övrigt så syns det att det inte är sköldpadd :p
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Ja det stod där ja! Helt sant. :)

Och på bilderna och videon som är uppe nu så syns det att det inte är en padda, men det har legat uppe andra bilder under artikelseriens gång. Men det kan ju mycket väl ha varit smuts. :D
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Okej, ja, det kanske var en smusig liten gris då ;) :D Underbart söt vilket som och jag vill mer än gärna att han flyttar hit :love: vill dock inte sambon... han tycker det räcker gott och väl att jag lovat bort oss som jourhem :D *off topic*
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Hanar kan vara sköldpaddor, men det är inte särskilt relevant för tråden. :p

Vet iofs inte ens om det var en hona eller hane, blev att jag skrev "han" av bara farten. :D


Jo men de är få undantag.

Härligt att dom fick upp den lilla kissen i allafall! :)
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

vilken hjärtvarmande historia! :)

någon som vet hur det gick för kissen som satt fast under en byggnad? stod om den i aftonbladet för några dagar sen.
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

vilken hjärtvarmande historia! :)

någon som vet hur det gick för kissen som satt fast under en byggnad? stod om den i aftonbladet för några dagar sen.

De gjorde ett större hål och fick upp katten.
Fastighetsägaren skulle betala.

I södra Sverige har det tidigare varit ett liknande fall med kattungar som hittades i ett rör under jorden.Tama kattungar och det skulle vara svårt för dom att ramla i av sig själva.Där blir hjärtat iskallt och tron på mänskligheten tveksam.
Jag har för mig att privatpersoner lyckades få upp nån, men sen fick de hjälp av räddningstjänsten.
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Det var här i Ronneby det hände och tack vare otroliga insatser från KKS och brandkåren så fick dom upp dessa små sötisar. Men som du skrev, där var det tyvärr någon som dumpat dom :(
 
Sv: Man blir lite varm om hjärtat!

Tyvärr är det rätt vanligt att folk dumpar sina katter även här i landet.
Underbara historier när dom hittas och folk verkligen hjälper till dock!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp