man blir ledsen

D

dali

har fått hem en 1-åring som var full med mask,när jag mockade ut idag så hittade jag en som var över 10 cm:( .hon kan inte ha blivit avmaskad i hela sitt liv.hoppas dom försvinner efter 2 doser.
och den andra vi fick hem,han väger ca 250-300 kg för lite.stor kille på 165 cm.:eek:
 
Sv: man blir ledsen

var har du hittat dessa stackare? :( Tur at de har kommit till någon vettig människa nu då som ser till att avmaska.
 
Sv: man blir ledsen

10 cm är normal längd för spolmask. Vad har du avmaskat med, och vad menar du med "två doser"? Hästen kan vara avmaskad precis som den ska, men råkat hamna på ett ställe där spolmasken är resistent mot ivermectin, och de använt just det medlet.
 
Sv: man blir ledsen

Det behöver som sagt inte alls tyda på att den inte blivit avmaskad. Fick för några år sedan en häst som var ordentligt avmaskad (uppfödd av en veterinär) men den hade mask iaf.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 004
Senast: Twirro
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp