Män är roligare än kvinnor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är storasyster och kan därför det där. Jag förväntades ju vara en minimamma åt både syskon och yngre kusiner.

Hade jag varit storebror hade jag inte förväntats ta det extra ansvaret och hade då heller inte utvecklat den kompetensen.
Det är faktiskt synd om män som förväntas vara inkompetenta på övergripande ansvar från det de föds.

De tränas till att bli experter på en sak. Om den enda saken inte funkar att försörja sig på, vad händer då? Blir det möjligen en evig känsla av misslyckande och en svag självkänsla?

Gokart-karriären är ju t ex inte speciellt lukrativ. Fotbollsproffs kan heller inte alla bli.

Det är faktiskt synd om män som förväntas vara inkompetenta på övergripande ansvar från det de föds.

De tränas till att bli experter på en sak. Om den enda saken inte funkar att försörja sig på, vad händer då? Blir det möjligen en evig känsla av misslyckande och en svag självkänsla?

Gokart-karriären är ju t ex inte speciellt lukrativ. Fotbollsproffs kan heller inte alla bli.
Jag tror faktiskt du har rätt. Sedan gör vi sambo som och super ner oss och tycker att hela världen är emot oss och ingen bryr sig

Å då tar vi ett exempel på vad kvinnor är bättre på än män utöver graviditet och amning.
Tex det episodiska minnet
När det gäller könsskillnader på den visou- spatiala förmågan då presterar männen bättre än kvinnorna. Det är bevisat och det är allmänt vedertaget bland psykologer. Sen har män även bättre lokalsinne än kvinnor det är också bevisat.

Du beskriver att kvinnor skulle vara bättre chefer och projektledare än män.
Vilket jag alltid har misstänkt.
Kvinnor bör alltså bli chefer och projektledare.
Inga muskler krävs men planering, många bollar i luften, ett bra fokus och omsorg om gruppmedlemmarna.
Men det var ju inte så enligt @ullo. Vem är det som har fel O_o

Men det var ju inte så enligt @ullo. Vem är det som har fel O_o
Jag har alltid rätt, så till den milda grad att jag de första kanske 8 åren på Bukefalos ansågs vara man.
När jag blev anklagad för att vara en snuskgubbe som jagade småflickor på ett hästforum så var jag tvungen att avslöja min könstillhörighet för att inte bli bannad för en livstid.
De på forumet som kände mig irl fick dessutom försäkra att jag inte var ett troll.
Det var tider det. Jag har varit här i 18 år nu.

Jag har alltid rätt, så till den milda grad att jag de första kanske 8 åren på Bukefalos ansågs vara man.
När jag blev anklagad för att vara en snuskgubbe som jagade småflickor på ett hästforum så var jag tvungen att avslöja min könstillhörighet för att inte bli bannad för en livstid.
De på forumet som kände mig irl fick dessutom försäkra att jag inte var ett troll.
:rofl::rofl::rofl:

Men gud vilka fördomar Buke hade. Man kan mycket väl vara snuskkvinna och jaga småflickor på ett hästforum

Nej.
Det är sånt som Föräldrar är bättre på. Tidigare var kvinnor Förälder och männen pappa. Nu när båda könen tar Föräldraansvaret så har det visat sig att män är precis lika bra på det du ovan nämnde.

Det tror jag knappast. Däremot lever vi i ett land där det för tillfället är modernt att nonchalera könsskillnader.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 625
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10