Det är på något sätt nästan fascinerande med män som öppet och utan att skämmas försöker framställa män som överlägsna kvinnor, även på de mest triviala områden, desperata att hävda sig och sin könsidentitet. Självklart vet jag att dessa människor existerar, de dyker upp här och var, ändå känns det ofta som att stöta på en kvarleva av något utdött.
Ts, jag blir nyfiken, har du alltid haft behov av att sparka neråt eller fanns det en speciell tidpunkt/händelse där du insåg att männens överläge måste försvaras in absurdum för att inte försvinna helt? Kan det ha varit år 1919, när den kvinnliga rösträtten klubbades igenom? Var det ett tungt år?
Nej jag är inte road av din trådstart och enligt din egen utsago borde du i egenskap av man kunna bättre än så. Tydligen inte. Din trådstart ett klassiskt exempel på sexism, för dig kan det mycket väl vara lättsamt och lustigt att misstolka akademiska avhandlingar genom diverse sexistiska slutsatser, höhöhö män är roligare än kvinnor höhöhö, men för exempelvis kvinnliga komiker får samma sexism och samma diskriminerande människosyn betydligt tråkigare konsekvenser.
Lågt, särskilt på ett kvinnodominerat forum.