Mammas Maine Coon Bailey har fått bli utekatt! (bilder)

MrsScabtree

Trådstartare
Ja i lina förstås..han posade lite för min kamera idag :)

vackrabailey2.jpg

VackraBailey.jpg

Sv: Mammas Maine Coon Bailey har fått bli utekatt! (bilder)

Tack allihop!

Han verkligen älskar att vara utomhus, han har redan fångat sin första mus :o, en liten näbbis som han var så stolt över :D

Wow vilken katt. :love:

Roligt när människor låter kattens egen livskvalité gå först. :bow:

Lustigt!
jag hade en tråd för inte så längesen här om att köpa en Maine Coon och ha den som utekatt.
Fick väl halva kattforumet att gå i taket, HUR kan man släppa ut sin katt utan tillsyn! :devil:

Nåja, jag är uppväxt med utekatter (katter som får gå in och ut som dom vill) och ingen har blivit påkörd eller något annat hemskt...
Det beror naturligtvis på hur man bor men vi har haft katt i villa-område också.
Man får prata med grannarna först och höra att det är okej :)

Jättefin katt!! och superfina bilder!! :bump:

Jag sitter och surfar maine coon varje dag men kan inte ta hem en katt förrän i september så det är kattungar som ska födas snart jag håller utkik efter :)

Men denna Maine Coon är ju utekatt i lina :) Det är ju inte helt frigående.

Ahhhwww!!! :love: Vilket lejon!

Lustigt!
jag hade en tråd för inte så längesen här om att köpa en Maine Coon och ha den som utekatt.
Fick väl halva kattforumet att gå i taket, HUR kan man släppa ut sin katt utan tillsyn! :devil:

Får jag som en dum bonnkattsägare fråga varför en raskatt ska hållas inne:confused: Varför ska inte de få leva lika skönt som en vanlig "bonnkatt"? OK, jag vet oxå att de har en högre prislapp men liv som liv...?

Det handlar inte om pengar.

/en som har en bonnkatt inne men ger honom stimulans med koppelpromenader, två grannkatter som hoppar över hit varje dag som han leker med samt innätad balkong.

Får jag som en dum bonnkattsägare fråga varför en raskatt ska hållas inne:confused: Varför ska inte de få leva lika skönt som en vanlig "bonnkatt"? OK, jag vet oxå att de har en högre prislapp men liv som liv...?

Alltså, jag tror att det har att göra med att raskatter är väldigt värdefulla och lätta att tjäna pengar på om de skulle bli stulna tex.
et är väl också mycket pga av katten säkerthet-att man anser att katten ska hållas "säkert" och ansvarigt så att den tex inte blir påkörd. Inte utsätta den för risker helt enkelt.

Sen gör man ju egentligen som man vill i slutändan. Ingen kan ju hindra någon från att släppa ut sin katt.

Sen ska det tilläggas att han går i lina , men har väldigt stoor yta att röra sig på. Mamma och pappa har väldigt stor trädgård och skogen ligger precis brevid så han kan röra sig ganska obehindrat :)

Våran maine coon Sigge är ute hela dagarna med sin kompis britten Stickan. Jag ropar in dem varje kväll vid matdags och så får de vara inne om nätterna. Vi bor förstås ute i "ödemarken" plus att bägge mina katter är "svårstulna" pga att dom är ganska misstänksamma mot främlingar.
0711Siggeikorgen4jpg.jpg

Vilken fin katt! Ser ut som ett mini-lejon nästan :) Ögonen!

Jag tycker inte utebur och koppelpromenader kan jämföras med helt i frihet.
Jag förstår att alla inte kan/vill ha sin katt ute utan tillsyn exakt hela tiden. Och deras katter mår bra dom med för dom vet inte om något annat...

Men fy, den här diskussionen hade vi i min gamla tråd. Inte förstöra denna tråden.

Mycket fint "lejon" ;)

De sensate dagarna har han presenterats för min nya hund-en schäfertik..Hon är så jäkla rädd för honom:D

Men å andra sidan, vem vill bråka med en 8 kilos Maine Coon hane med attityd?

dishabailey1.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag köpte en kattunge för lite mer en 1 år sen, de sa att hon var en bondkatt/norsk skogskatt men jag tror inte dom hade stenkoll på det...
Svar
9
· Visningar
1 509
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 859
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama