gul_zebra
Trådstartare
Jag blev utsatt för ett sexuellt ofredande för drygt två år sedan och nu ska det tydligen bli rättegång. Jag har inget målsägarbiträde då det avslogs och jag överklagade inte då det varit sagt att jag inte skulle vara med på rättegången då åklagaren skulle föra min talan (gärningsmannen skulle åtalas för annat också och mitt var bara en liten del sas det). Men poff så fick jag en kallelse nu och det verkar som om det blir en "riktig" rättegång om man kan uttrycka det så.
Jag kommer ha med min sambo iaf så jag kommer inte behöva sitta där själv.
Hur som helst... Har någon här suttit som målsägare i rättegång? Hur har det gått till? Hur har det varit med stödperson, har ni haft hen bredvid er eller har hen fått sitta som åhörare?
Jag ska ringa åklagaren och höra men det känns ändå bra att kunna läsa folks egna erfarenheter för att förbereda mig mentalt. Varenda liten detalj är värdefull!
Jag kommer ha med min sambo iaf så jag kommer inte behöva sitta där själv.
Hur som helst... Har någon här suttit som målsägare i rättegång? Hur har det gått till? Hur har det varit med stödperson, har ni haft hen bredvid er eller har hen fått sitta som åhörare?
Jag ska ringa åklagaren och höra men det känns ändå bra att kunna läsa folks egna erfarenheter för att förbereda mig mentalt. Varenda liten detalj är värdefull!