Malmö med barn

Rumpnissen

Trådstartare
Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite sysselsättning. Vi har varit mycket i Malmö på somrarna, men vad gör man på vintern? Malmö museum har vi gjort ett par gånger.

Det handlar inte om några heldagar utan 1-3 timmar *2 vi behöver slå ihjäl. Dessutom något som roar barn i olika åldrar.

Bad överväger vi, men gärna något som är lite mer unikt. Badhus finns det ju överallt ☺️

Funnys äventyr på mobila finns, samt ett antal lekland. Reptilhuset är lite intressant men rätt litet, så nog mest 1 timmes nöje. De kanske har hunnit få upp skridskoåkningen i Folkets park? Julbodarna bör vara uppe runt Gustav Adolfs torg. Annars tänker jag spontant på någon av alla lekplatser/parker, eller museerna, men det kanske är lite kallt/uttjatat.

Terrariet på Folkets Park, Stadsbiblioteket,..har en mysig barn avdelning och finns cafe på biblioteket, Tekniska museet om ni inte har varit där, ta en fika på kallbadhuset (mest för att byggnaden är så fin☺️)..och kasta stenar i havet. Är säkert kallt men jag gillar havet på vintern också ^^ Åka skridskor på Kockum Fritid, dom äldre kanske vill gå på Laserdome, Funnys äventyr är fint

Funnys äventyr på mobila finns, samt ett antal lekland. Reptilhuset är lite intressant men rätt litet, så nog mest 1 timmes nöje. De kanske har hunnit få upp skridskoåkningen i Folkets park? Julbodarna bör vara uppe runt Gustav Adolfs torg. Annars tänker jag spontant på någon av alla lekplatser/parker, eller museerna, men det kanske är lite kallt/uttjatat.
+ @Tilly_85

Funnys äventyr ska vi spana in! Skridskoåkning kan också vara ett bra alternativ om det finns.

Terrariet och teknikmuseet har vi varit på vid ett par tillfällen.
Malmö är ju en otrolig stad utifrån den otroliga mängder (bra) lekplatser, så det är ju alltid ett säkert kort :). Havet hoppar vi över, finns en anledning till att vi bor i skogen ;).

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 497
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 062
Senast: monster1
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 909
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar