Det undrar jag medBlå, absolut!!! Yep! Det här är den första färglagda jag sett av Islandshästbilden :-D Undrar hur du tänker tackla norrskenet...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det undrar jag medBlå, absolut!!! Yep! Det här är den första färglagda jag sett av Islandshästbilden :-D Undrar hur du tänker tackla norrskenet...?
Du skulle bara SVIMMA om du såg mitt arbetsrum!!! Jag drömmer dagligen om en fin atelje´ med ordning och reda, dokumentskåp med såna där långa grunda utdragslådor, hyllor med allt snyggt placerat..... Den fina soffan klädd i nån underbar mörk sammet.......
Hah! Istället jobbar jag i nästan totalt kaos; papper överallt, pennor i tusen burkar och muggar, penslar och färger, böcker i travar och mer travar, ännu mer papper, alla mina original i jättehögar, hunden (en stor svart en) i soffan, som är klädd med filtar så de går att tvätta när han legat där med leriga tassar.... Listan är lång. För att inte tala om hur lång tid jag tillbringar varje dag med att försöka hitta sånt som försvunnit i röran..... Jag skulle kunna lägga upp en bild men då hamnar jag väl i nån dysfunktionell TV-show.....
Jag har PLANER som jag tar upp med min man (som också jobbar i röran, han tuschar delar av mina serier, fixar inscanning och sånt där tekniskt) ungefär varannan dag. Planer på hur arbetsrummet SKA bli en fin atelje´..... en dag .....
De är nog mina favoritpennor, Staedtler! De och Bruynzeel.
Både A och jag ska tävlaDe är nog mina favoritpennor, Staedtler! De och Bruynzeel.
Hur gåre?Det undrar jag medhästen har iaf fått lila man och svans nu!
Såhär ser det ut just nuHur gåre?
Har inte haft nån ro på kvällen att måla.
Hoppas kunna lägga lite tid på det imorgon!
Vi har pratat en del om pennor i tråden tidogare så om du läser från början borde du hitta flera inlägg. Senast för noga sidor sedan diskuterade vi glitter/metallic pennorJag sitter och tittar på pennor... Vad är bra?
Har hittat bl.a. fineliners från Sharpie, Stabilo och Staedtler. Är några av dem något att ha?
Och när man färglägger annars, vilka pennor är bra? Har hittills bara använd vanliga färgpennor, men ser att det finns ju en hel uppsjö! Vad ska man välja? Jag vill inte ha massa olika pennor så att det blir olika "yta" liksom, så inte t.ex. blanda färgpennor och tusch på samma bild. Vilken sorts pennor är mest "lik" fineliners? Tusch? Isåfall, går det alltid igenom papperet om det är dubbelsidigt, eller finns det tusch som inte gör det?
Är fiberpennor samma sak som tusch, eller något annat?
Vad finns det annat för alternativ att rekommendera till en relativt grön färgläggare?
Jag själv använder mest färgpennor, när jag tecknar porträtt etc Jag har massssor av dem, av olika sorter, jättebilliga typ barnpennor liksom dyrare från konstnärsbutiken. Det jag tycker främst skiljer dem åt är hårdheten; riktigt hårda pennor ger ju en svag och lite blek färg medan de mjukare (akvarellpennorna t.ex.) blir djupare och mörkare. Riktigt svart t.ex. går bara att åstadkomma med en riktigt mjuk penna.Jag sitter och tittar på pennor... Vad är bra?
Har hittat bl.a. fineliners från Sharpie, Stabilo och Staedtler. Är några av dem något att ha?
Och när man färglägger annars, vilka pennor är bra? Har hittills bara använd vanliga färgpennor, men ser att det finns ju en hel uppsjö! Vad ska man välja? Jag vill inte ha massa olika pennor så att det blir olika "yta" liksom, så inte t.ex. blanda färgpennor och tusch på samma bild. Vilken sorts pennor är mest "lik" fineliners? Tusch? Isåfall, går det alltid igenom papperet om det är dubbelsidigt, eller finns det tusch som inte gör det?
Är fiberpennor samma sak som tusch, eller något annat?
Vad finns det annat för alternativ att rekommendera till en relativt grön färgläggare?
Såhär ser det ut just nuSka fortsätta imorgon är planen. ÅÅ vad fin den blå islandshästen blev
![]()
Alltså jag tycker de är galet fina!!! Det är SÅ roligt att se hur olika personer väljer olika färger! Jättefint!!! Den med hästarna som står panna mot panna ska ev bli ny mugg nästa vår - och jag tror jag ska sno din idé med de lilarosa blommorna till vänster! De liknar Hortensia! Underbart!Har också målarmappen som jag kallar denHar gjort några bilder, men inte alls lika fina som era
Har använt vanliga färgpennor och en blyertspenna.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sista är inte riktigt färdig, vet inte vilka färger ja ska ha i den ramen.