Målar f*n på väggen...

Tuvalisan

Trådstartare
...gör jag ofta, tyvärr, men har haft lite otur så då tror jag alltid att det är kört så fort ngt går emot mej. Min 4-åring gick inte rent i onsdags och när jag kom till stallet så longerade jag henne, hon haltade kraftigt på vänster fram, det såg ut att sitta högt upp, vad kan det vara, en sträckning??? Hon haltade rejält i böjt spår i vänster varv, bättre i höger, såg inget på rakt spår utan ryttare men det kändes att hon gick orent i trav med ryttare ingenting i skritten. Men utöver hältan så har jag märkt en personlighetsändring de senaste veckorna (beroende på brunst, fällning el ngt annat???) hon har blivit betydligt lugnare än innan, men när jag tänker tillbaka på förra året så hade hon en period på några veckor/månader på våren då hon var lugn, men man blir ändå orolig. Tyvärr tänker jag att hennes sista stund är kommen och egentligen kanske det inte är ngt att oroa sig knäpp över. vad tror ni???? Tacksam för era funderingar

Senast ändrad:
Sv: Målar f*n på väggen...

Är hon varm/svullen nånstans? Kanske fått en spark? Är hältan inte bättre imorgon så skulle jag ringa ut vet eller boka in ett klinikbesök snarast. Det är ju en 4-åring så det kan ju vara växtvärk, men då brukar det ju inte komma på ett enskilt ben.

Sv: Målar f*n på väggen...

tänkte bara uppdatera vad det var för fel på pållan. Knäledsinflammation höger bak och båda fram. Suck. Nu lutar det åt betäckning ist för tävling denna säsong!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 973
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 702
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023