Blomskan
Trådstartare
Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma.
Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså.
Man kan på vissa ställen se en annan tapet bakom samt att det har suttit en bård mitt på väggen.
Om jag ska måla så måste jag måla med täckfärg över alla skarvar samt över den gamla bården.
Runt kontakterna har tapeten lossnat i flera lager, alltså ända ner till grundväggen. Här behöver antagligen spacklas..?
Nu har jag sneglat på om det inte är bättre att tapetsera.
Istället för att måla skarvarna så får jag ju slipa dem.
Är det bättre med tapet än färg?
Har fått för mig att tapeten gömmer mer än vad färgen gör?
Om jag nu ska tapetsera.
Kan jag tapetsera en fondvägg eller är detta totalt sååååå 2000?
Hörde nämligen en fräsig inredare som sa nått om detta.
Har tänkt mig en randig tapet. Vad ska man tänka på när det gäller randigt? Blir ett rum mindre, större eller påverkar den inte intrycket?
Jag har isf tänkt mig en vit, grå, svart randig tapet som jag tapetserar horisontelt alltså ej vertikalt.
På de andra väggarna ska jag då hitta en tapet som går ton i ton med den vitafärgen tänkte jag. Kanske den grå.. Har inte riktigt bestämt mig.
Ljusinsläppet i rummet kommer från ett 60 (?) fönster samt en altandörr. Utan för är det ett berg som sluttar uppåt samt endel träd så ljusinsläppet är ej 100% kan man säga.
Nu skulle jag behöva ha lite synpunkter på vad ni tror om mina funderingar.
Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså.
Man kan på vissa ställen se en annan tapet bakom samt att det har suttit en bård mitt på väggen.
Om jag ska måla så måste jag måla med täckfärg över alla skarvar samt över den gamla bården.
Runt kontakterna har tapeten lossnat i flera lager, alltså ända ner till grundväggen. Här behöver antagligen spacklas..?
Nu har jag sneglat på om det inte är bättre att tapetsera.
Istället för att måla skarvarna så får jag ju slipa dem.
Är det bättre med tapet än färg?
Har fått för mig att tapeten gömmer mer än vad färgen gör?
Om jag nu ska tapetsera.
Kan jag tapetsera en fondvägg eller är detta totalt sååååå 2000?
Hörde nämligen en fräsig inredare som sa nått om detta.
Har tänkt mig en randig tapet. Vad ska man tänka på när det gäller randigt? Blir ett rum mindre, större eller påverkar den inte intrycket?
Jag har isf tänkt mig en vit, grå, svart randig tapet som jag tapetserar horisontelt alltså ej vertikalt.
På de andra väggarna ska jag då hitta en tapet som går ton i ton med den vitafärgen tänkte jag. Kanske den grå.. Har inte riktigt bestämt mig.
Ljusinsläppet i rummet kommer från ett 60 (?) fönster samt en altandörr. Utan för är det ett berg som sluttar uppåt samt endel träd så ljusinsläppet är ej 100% kan man säga.
Nu skulle jag behöva ha lite synpunkter på vad ni tror om mina funderingar.