macbeth
Trådstartare
Det har varit en vattenläcka i lägenheten ovanför som förstört väggarna i kök och badrum, och nu såhär lagom till jul (nästa vecka) skall det åtgärdas. Är väl inte jätteglad, har gått runt med en odefinierbar klump i magen, men min hjärna är lite kaputt och klarar inte av att hålla flera saker i huvudet samtidigt (och det har varit mycket annat), så först igår kväll när jag sattte mig och började förbereda för att röja undan insåg jag hur mycket det här faktiskt kommer påverka (förstöra?) vår jul.
Försökte googla mig till när det kan vara säkert att förvara och laga mat i nymålat, hittade inget om mat, det enda jag hittade var allmän information om att det tar tre dagar för färgen att torka/sluta lukta, men det kan ta 28 dagar innan det är helt riskfritt. Kul. Vi har dessutom astma och allergier så lite känsligare än genomsnittet, vill därmed helst inte ta några onödiga risker och chansa på att det är okej.
Kan vi alltså behöva vädra i 28 dagar?
Inte förvara mat i köket på 28 dagar? Hur är det med att laga mat innan dess?
Någon som har bättre koll än google, när kan en med säkerhet sluta vädra? När kan en säkert förvara mat i köket igen?
Ser just nu framför mig en väldigt kall och dragig jul, eventuellt utan varm mat också. Är ju en liten pandemi just nu, så inte kan vi åka och fira jul hos någon annan heller. Är verkligen inte glad nu
Försökte googla mig till när det kan vara säkert att förvara och laga mat i nymålat, hittade inget om mat, det enda jag hittade var allmän information om att det tar tre dagar för färgen att torka/sluta lukta, men det kan ta 28 dagar innan det är helt riskfritt. Kul. Vi har dessutom astma och allergier så lite känsligare än genomsnittet, vill därmed helst inte ta några onödiga risker och chansa på att det är okej.
Kan vi alltså behöva vädra i 28 dagar?
Inte förvara mat i köket på 28 dagar? Hur är det med att laga mat innan dess?
Någon som har bättre koll än google, när kan en med säkerhet sluta vädra? När kan en säkert förvara mat i köket igen?
Ser just nu framför mig en väldigt kall och dragig jul, eventuellt utan varm mat också. Är ju en liten pandemi just nu, så inte kan vi åka och fira jul hos någon annan heller. Är verkligen inte glad nu