Måla om en korgstol

Philosophia

Trådstartare
Jag har en svart stol i rotting (Ikeas Storsele) på balkongen som jag skulle vilja ha i en ljusare färg (någon slag mild grön färg tänkte jag mig). Någon som har provat att måla om en mörkare rottingmöbel i ljusare färg? Kommer man åt med färg överallt, eller finns det en risk att den gamla färgen syns?

Jo det går. Med spray. Prova på något dolt ställe först så färgen fäster. Då kan du ta många lager om det lyser igenom. Låt torka mellan bara.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 819
Senast: Kakis
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?