Måla mammut-möbler

misan

Trådstartare
Frågan är alltså - går det måla Ikeas möbler i mammut-serien? Jag gillar dem verkligen men jag tycker de rosa är finare än de blåa (jaja, pojkar kan ha rosa) men helst skulle vi vilja ha dem gröna eftersom vi tapetserat grönt och vill fortsätta på det. Kan man måla/spraya dem t ex gröna, och håller det? Förstår inte varför inte garderob, byrå osv finns i grönt, de har ju börjat med olika färger på pallarna.

Sv: Måla mammut-möbler

Jag hade en Mammuthylla, eller har någonstans, och jag undrar om inte den är i plastaktigt material. Är möblerna de också? De ser rätt plastiga ut? Men de borde väl gå o spraya ändå.

Sorry för helt intetsägande o informationslöst svar.

Jag tror inte färgen skulle få fäste, den skulle nog skavas av rätt snabbt. Vi har gröna vägger och rosa mammutmöbler, det är en jättesnygg färgkombination! :)

Jag tror att det är för fet plast för att det ska gå måla.
Jag köpte ett grönt bord till barnbarnet på loppis, så bord finns då grönt.
Men jag tänker så här, barn älskar ju färger, ju fler och skarpare ju bättre så blanda!

Liknande trådar

Hemmet Tillsammans med torpet följde det med en massa möbler, däribland ett helt gäng olika stolar. Det är bra eftersom jag bara har två...
2
Svar
24
· Visningar
4 347
Senast: cherie
·
Äldre Hemmet börjar bli fullt av diverse saker, och frågan är om man behöver allt? Saker som man kan behöva, men inte just nu... Jag menar...
Svar
19
· Visningar
1 036
Senast: Gimlan
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 205
Hemmet Jag antar att man helt enkelt kan testa, eller fråga i en färgaffär men då får man ju förutom bästa sättet oftast reda på det dyraste...
Svar
3
· Visningar
25 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka